Van Canyon naar Aus via spookstadje

28 september 2016 - Aus, Namibië

Brrrrrr wat is het hier koud s morgens.  De auto gaf maar 9 graden aan vanmorgen. Loop je dan met je korte broek. Gelukkig wel een vestje bij de hand haha. Dan maar ff de verwarming aan in de auto. Hihi. Raar he terwijl eigelijk alleen de airco heeft aangestaan. Vandaag rijden we  vroeg weg. We hebben een lange rit voor de boeg. We zaten vanmorgen al om 06.50 uur aan het ontbijt. Weer een heerlijk ontbijtje gehad. Nog voor 08.00 uur zijn we weg gereden. We hebben de eerste 100 km weer over een grevel weg terug gereden naar de geasfalteerde weg. Daarna konden we echt door rijden. Al moet ik zeggen dat we over de grevel wegen ook makkelijk 100 km per uur halen. Hoe harder je rijd hoe minder oneffenheden je voelt. Rond 11.15 uur kwamen we aan in Koolmanskop. Eerder deze week zaten we trouwens in Keetmanshoop ipv koop. Haha. Klein verschil. Keetmanskop is een spookstadje.  60 jaar geleden zijn in dit dorpje de laatste bewoners vertrokken. Koolmanskop stond vroeger bekend als diamant dorp. Na vele jaren diamant winning was alles weg en zijn de bewoners ook weg gegaan.  Aangezien dit dorp in de Namib woestijn ligt is het echt een spookdorp geworden. Het zand ligt soms wel meters hoog in de huizen. Raar om te zien. Behoorlijk interessant. We werden in dat spookdorp trouwens ook echt gezandstraald. Boh wat ging de wind daar en dat fijne zand vliegt je letterlijk in en rond je oren. Na wat leuke foto's gemaakt te hebben zijn we doorgereden naar het dichtstbijzijnde dorpje Luderitz. Dit is de havenstad van Namibië.  De haven in Stein of Born is groter, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben hier heerlijk gegeten met uitzicht op de zee. Een van de weinige plekken waar we de zee kunnen zien. Na een korte tank stop zijn we terug naar de ranch in Aus waar we vannacht slapen. Net voor we bij de ranch aan kwamen stond er een auto met pech. Toch maar ff weer gestopt om te kijken of we konden helpen. Er stonden 2 dames uit Luxemburg met een lekke band. Ze vonden het erg fijn dat we even wilde helpen met het verwisselen van de band. Je ziet veel mensen met een platte band. Zal ons misschien ook nog wel tecwachten staan. Maar we weten nu hoe het moet zullen we maar zeggen. Vanmiddag nog ff lekker in het zwembad geplonst. Vanavond lekker rustig aan doen.  Vandaag hebben we 540 km gereden. Net lekker gegeten. Probeer nu het verslagje met wat foto's te uploaden en gaan dan lekker slapen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra Evegaars:
    29 september 2016
    Wat een schitterende omgeving daar.
    Nog veel plezier