Eerste dagje Praag

16 december 2017 - Praag, Tsjechië

Heerlijk geslapen in het prima bedje van onze fijne kamer. Nee niks mis met dit hotel. Kamer is super fijn en we zijn op nog geen 10 minuten lopen bij de meeste bezienswaardigheden. Na het ontbijt zijn we lekker door de stad gaan lopen. We wilde in eerste instantie met een klein trammetje de berg op om over Praag uit te kijken. Hier was het echter zo druk dat we na 15 minuten in de rij te hebben gestaan en nog geen centimeter verplaatst waren toch maar zijn gaan lopen. Hop tjop de berg op. Af en toe een beetje gevloekt, maar over het algemeen vrij soepel de berg opgelopen. Het was al met al een klim van bijna 300 meter hoogte. Eenmaal boven hadden we een mooi uitzicht over de hele stad. En we hadden het warm gekregen haha. Na wat rond gelopen te hebben zijn we weer op het gemak naar beneden gewandeld. Toen opzoek naar een leuk restaurant om het te eten. Praag heeft heel veel leuke en vooral gezellige restaurants. Via tripadvisor weer een leuk restaurant gevonden. We namen allebei goulash soep. Remy nam de goulash soep in brood en ik gewoon in een pannetje. Het smaakte allebei erg goed. Via het oude centrum weer even naar de kerstmarkt gelopen. Hier was het zo druk dat we ook maar meteen weer gegaan zijn. Wat een mensen hier op de been in vergelijking met gisteren. Dan merk je toch meteen dat het weekend is. Op de terug weg naar het hotel kwamen we nog langs een marktje. Hier hebben we nog noodles met kip gegeten. Ook erg lekker. Eenmaal terug op de kamer hebben we even 2.5 uur gerelaxt. S avonds hebben we om de hoek bij het hotel in een Tsjechische restaurant gegeten. Remy had eisbein besteld en ik goulash. Het was allebei lekker maar weer veel te ver. Wat een grote porties krijg je hier zeg! Na het eten zijn we naar de coyotes bar gegaan. Hier hebben we een hele gezellige avond gehad. Zo gezellig dat het me gisteren niet meer gelukt is om wat foto's en het verslagje online te zetten. We liepen pas om 02.00 uur de bar uit haha. Dat was lang geleden dat wij nog eens zo laat uit een bar zijn gekomen. Maar wat hebben wij heerlijk geslapen zeg!

1. Bea:
    18 december 2017