Hele dag Etosha

7 oktober 2016 - Etosha, Namibië

Zoals jullie in het verslagje van gisteren hebben kunnen lezen was het weer een kort nachtje. We hebben maar 4,5 uur geslapen, omdat we gisteravond nog tot laat bij de waterplaats hebben gezeten. Dat was het allemaal dubbel en dik waard, maar daardoor wel pittig om weer om 05.15 uur op te staan. Hup op naar het ontbijt om om 06.45 uur het park in te rijden. De poort ging open en wij er weer op uit. Al snel zagen we de giraffen en talloze bokjes en zebra's. Remy had vandaag een scherp oog en zag al gauw een witte neushoorn met baby. Wauw! Ook een hyena had hij snel gespot. Ook dit zijn mooie dieren. Vandaag rijden we trouwens vanuit het midden van het park naar het oosten waar we ook 1 nachtje slapen. Via verschillende water punten hopen we dus weer veel dieren te kunnen zien. Ik moet wel zeggen dat de meeste water plaatsen droog staan. Het heeft hier in Namibië al 5 jaar niet meer doorgeregent. Dus het is echt extreem droog. Wij kunnen ons dat helemaal niet voorstellen dat het zolang echt droog is. Om een heel lang verhaal toch iets korter te houden een opsomming van wat we vandaag gezien hebben: zebra, struisvogels, giraffen,  kudu, gnoes, wrattenzwijn, jakhals, hyena, olifanten, neushoorns, verschillende bokjes, verschillende vogels en als kers op de taart weer 2 leeuwen. Al met al weer een zeer geslaagde dag. Nu zitten we terwijl ik dit verslagje typ bij de waterplaats bij het kamp. Hopen om nog wat dieren en een mooie zonsondergang.  Ook vanavond gaan we nog eens terug als het weer wat afgekoeld is. Het was overdag weer 35 graden.  Wellicht zien we dan ook weer van alles. Vandaag hebben we in het park 180 km gereden.

1. Bea:
    8 oktober 2016
    Heel erg spannend en mooi om mee te maken. Groetjes xxx