Laatste duiken op Koh Tao deze vakantie

27 mei 2018 - Tambon Ko Tao, Thailand

26-05-2018 Zoals bijna alle andere morgens ook vanmorgen weer vroeg op om te gaan duiken. De eerste duik was een wrak duik. Het wrak lag precies tussen de 20 en 30 meter diepte. Het zicht was niet geweldig vandaag helaas. Blijft toch altijd mooi en apart om zo'n wrak uit het niks in een keer te zien als je naar beneden zakt. Het was een wrak van 49 meter lang. Een behoorlijk schip dus met de kanonnen er nog op. Blijft apart om te zien. We waren vandaag maar met z'n vijven. Nog een buddy koppel en een gids. Jammer genoeg ging het met het andere buddyteam niet zo geweldig. Een van de twee was zoveel met zijn gopro bezig dat hij zeer regelmatig zijn buddy vergat in de gaten te houden. Wij hebben wel op die andere persoon gelet aangezien wij achterop zwommen, maar zo hoort het natuurlijk niet. Toen we boven kwamen sprak ik die persoon toch ff aan dat het niet de bedoeling was om zijn buddy zo alleen te laten. Hij gaf zelf ook toe dat hij inderdaad beter op zijn buddy moest letten. Op de boot gaf het meisje me aan het prettig te vinden dat ik hem ff had aangesproken. De tweede duik ging gelukkig iets beter. Tijdens de tweede duik sloeg het weer behoorlijk om. Het begon flink te waaien en te regenen. Jammer voor ons want we wilde eigenlijk s middags relaxen op het strand bij het resort of aam het zwembad. Dit zat er uiteindelijk niet in. Het heeft echt de rest van de dag aanhoudend geregend. Het water stroomde door de straten naar beneden. We hadden al snel een goed alternatief gevonden. Een heerlijke massage van een uur en daarna zijn we de hele middag en begin avond gaan poolen in een leuk restaurant/ bar. Hier hebben we s avonds ook nog wat Thais gegeten en konden we de kwalificatie van de f1 kijken. Voor ons wel wat teleurstellend aangezien Max Verstappen niet eens de pit kon uitrijden. Maar evengoed hebben we een super dag gehad. S avonds met de laatste schuttle bus van het resort terug naar het hotel en lekker ons bedje in. Na een paar lekkere Chang biertjes zullen we wel goed slapen 😜 27-05-2018 Bah vandaag alweer onze laatste duikdag. Dat is en blijft toch altijd balen als het einde van je vakantie in zicht komt. Pfff maar ja aan alle mooie dingen komt een eind helaas. Vandaag nog 2 fun duiken gemaakt op een plek waar we nog niet eerder waren geweest. Moet zeggen dat ook dit weer erg mooi was. Veel vis, koraal en anemonen gezien. Deze duik plekken waren ook niet zo druk als andere waar we de afgelopen dagen veelal waren. Vooral de 2 de duik plek was erg mooi. Al met al hebben we 18 x gedoken waarvan we er 16 hebben kunnen loggen. In de tussentijd 3 dagen cursus gehad en deze met een brevet kunnen afsluiten. We hadden niet veel verwachtingen van Koh Tao qua duiken, maar eerlijk is eerlijk het was mooier dan verwacht. Met als absoluut hoogte punt de 2 walsvishaaien. Dat gaan we echt nooit meer vergeten.  Inmiddels lig ik terwijl ik dit typ bij de tatoeëerder. Ik kon geen keuze maken tussen twee tattoos dus dan maar allebei he 😜. Zal een foto toevoegen als het internet wil meewerken. Vanavond gaan we misschien nog een potje poolen en f1 kijken in een leuk barretje. Vandaag was het weer overigens weer top. Ruim 35 graden en heel veel zon.  Ik heb in totaal 3 uur op de tafel gelegen in de tattoo shop. Was blij dat ie klaar was. Laatste uurtjes Koh Tao zijn nu aangebroken. Morgen om 09.00 uur vertrekken we met de boot terug richting Koh Samui. Hier later meer over.