Laatste volle dag Zuid Afrika. Stempels in het paspoort verzamelen

13 oktober 2017 - Malelane, Zuid-Afrika

Bah wat werden we met een klote gevoel wakker vandaag.  We moeten vertrekken vandaag in Sodwana Bay.  Wat hebben we hier een geweldige tijd gehad en wat hebben we heerlijk gedoken hier. Echt een schitterende plek! We vonden het echt niet leuk om te vertrekken. Maar ja aan alle mooie dingen komt een einde en je moet het ene mooie moment afsluiten om aan een nieuwe te kunnen beginnen. Vandaag staat er een lange rijdag gepland. We rijden vanaf Sodwana Bay via Swaziland terug Zuid Afrika in naar Melalane. Dat wordt dus stempels verzamelen in onze paspoorten. Om 09.00 uur na het ontbijt vertrokken in Sodwana. Rond 11.00 uur reden we de grens over Swaziland in. We hadden de pech dat we twee grote bussen met toeristen voor ons hadden. Dus het duurde wat langer. Eenmaal de stempels verzameld konden we door. Rond 12.30 uur nog een lunch gehad in Swaziland.  Dat is op de zelfde plek geweest dan de vorige 2 keer. Wel grappig. Hier nog wat giraffe gezien. Eten ging bij mij weer niet zo geweldig dus we zaten weer snel in de auto. Rond 15.00 uur reden we Swaziland weer uit. Weer een hoop stempels erbij. Dit is wel de reis van de stempels haha. Rond 16.45 uur kwamen we aan bij de river cottage lodge in Melalane.  Hier slapen we vannacht onze laatste nacht. We kijken zo uit op de crocodile river van het Kruger park. De eerste olifant en nijlpaarden hebben we weer gespot. Wel weer een mooie plek hoor! We hebben bij de super spar wat broodjes en beleg gehaald en zitten nu met een zoek lamp de rivier af te struinen naar oogjes van dieren. Met een lekker wijntje erbij haha. We hebben vandaag bijna 500 km gereden. Morgen de laatste 400 km als het goed is. Inmiddels zijn we ook ingecheckt voor beide vluchten morgen. Bah dat is altijd vervelend om te doen. Dan weet je pas echt dat de vakantie er bijna op zit. Na het inchecken de meeste spullen al in de rugzak geduwd. Voor als nog past het gelukkig allemaal weer haha. Na het inpakken toch nog een keertje terug gelopen richting de rivier.  Dat was slim om te doen, want op nog geen 25 meter van ons af lagen 2 leeuwen. Met de lamp wat op en neer geschenen en toen zagen we ook zeker 2 kleine welpjes. Wauw dat was gaaf om te zien. Die hadden we nog niet eerder gezien. Wat een mooie avond! Morgen rijden we optijd richting het verhuurbedrijf om de auto in te leveren, want we hebben nog afgesproken met onze Zuid Afrikaanse vrienden Shawn en Desiree.  Leuk om ze na 2 jaar weer te zien. Hier later meer over. Geprobeerd om foto's s van het duiken over te zetten, maar dit wil niet echt lukken. Is wel gelukt om een video ervan online te zetten. Klik op video en je kunt hem bekijken.

1. Bea:
    Mooie video !
    Goede terugreis en bedankt voor de leuke verhalen. Groetjes xxx
  2. Ria Detische:
    14 oktober 2017
    Mooi mooi. Aan alles komt een einde. Wij hebben genoten van jullie reisverhalen en de foto's. En blij dat jullie vakantie weer top was. Op een paar narigheden. Maar dat weegt niet af van het mooie. Hier springen er 3 in de lucht. Als jullie weer in Obbicht zijn.
    Goede terug reis en tot morgen. Mam Pap en een knuffel van Raica en Trixcy
  3. Ramona: