Op oceaan safari in Tofo

5 oktober 2017 - Inhambane, Mozambique

Vandaag gaan we op oceaan safari in Tofo. Met de boot de zee op opzoek naar dieren. Veel voorkomende dieren zijn de walvissen, walsvishaaien, dolfijnen, zeeschildpadden en manta roggen. We hebben alles ff snel gezien behalve de zeeschildpadden.  Op dezelfde manier die ik gisteren beschreven heb met de boot zijn we nu ook weer uitgevaren. We waren nog geen 50 meter van de kant kregen we twee grote golven water over ons heen. Ook vandaag is de zee weer erg ruw. Remy heeft vandaag 2 pilletjes ingenomen voor de zeeziekte. Hopen dat het werkt. Dit lijkt in eerste instantie ook wel het geval te zijn. We hebben een behoorlijke tijd rond gevaren om iets te zien. Uiteindelijk hebben we wel wat dieren gezien, maar eer we in het water lagen met onze snorkel waren de dieren al weg. Remy heeft wel een grote manta rog onder zich zien zwemmen, maar na 5 seconden was hij alweer uit het zicht. Zo ging het de hele tijd. Helaas daardoor ook geen foto's of video's kunnen maken. Dit keer is Remy niet echt ziek geworden, maar hij had wel een raar gevoel in zijn hoofd. Daarom besloten om vandaag maar niet meer te gaan duiken. We gaan wel morgen in de ochtend nog twee diepe duiken maken. Laten we hopen dat we dan het geluk mogen hebben dat we de manta roggen kunnen zien. Verder vandaag niet veel bijzonders gedaan. Even een paar uur op het strand gelegen in de namiddag. Het was vandaag weer weg warm. Mijn drumcomputer gaf 37 graden aan. De zee temperatuur is rond de 24 graden. Het is hier ook echt niet mogelijk om de hele dag aan het strand te liggen. Er is nergens schaduw. Je verbrand bij het leven hier als je niet goed uitkijkt. Vanavond weer bij het restaurantje gegeten waar we eerder deze week die lekkere pizza hadden gehad. Nu hebben we een pizza en hot rock besteld. Dat is op een echte loei hete steen grillen op je eigen tafel. Het was heerlijk. Via het strand weer terug gelopen naar het guesthouse. Het is volle maan dus het was behoorlijk licht en konden ver over de zee en strand uitkijken. Nu snel mijn verslagje online zetten en lekker gaan slapen. Morgen laatste 2 keer duiken hier in Tofo Mozambique.

1. Ria Detische:
    5 oktober 2017
    Tja Remy dat is toch wel vervelend voor jou. Maar ook voor Ramona.
    Hoop dat t morgen beter gaat. Anders het duiken maar laten. Er zal toch zo ook veel te beleven zijn. Maar we zijn blij dat we weer van jullie reisverhaal kunnen genieten
    Groetjes mam en pap
  2. Ramona:
    6 oktober 2017
    Nou buiten het duiken is hier niet zoveel te doen. Maar we hopen dat het vandaag beter gaat 😉
  3. Tineke:
    6 oktober 2017
    Ziet er gezellig uit op die steen.
  4. Ramona:
    Was het ook Tien. En vooral ook erg lekker 😜