Praag verder ondekken

17 december 2017 - Praag, Tsjechië

Oei wat is het vroeg. We lachen laat in bed en de wekker ging om 08.30 uur weer af. Erg goed geslapen na die paar genuttigde biertjes haha. Vandaag gaan we de burcht bezoeken. Dat is een grote berg met allemaal mooie gebouwen erop. Onder andere het paleis en mooie kerken. Ook het uitzicht over de stad moet mooi zijn. Na het ontbijt zijn we op ons gemak die kant op gelopen. Inderdaad het uitzicht was wederom geweldig. Voor het paleis staan wachters. Deze worden elk uur gewisseld en om 12.00 uur zou dit met muziek gebeuren. Was best leuk om dat even te zien. Na de wisseling zijn we het paleis in gegaan en hebben we de kathedraal en de gebouwen erachter bekeken. Erg mooi allemaal. Tijdens de wisseling hadden we het erg warm. De zon kwam op dat moment goed door en scheen lekker op onze kokkertjes, maar een uurtje later was het weer flink afgekoeld. Nadat we klaar waren bij het paleis dachten we maar aan een ding! OPWARMEN! We hebben een restaurantje opgezocht en hebben heerlijk gegeten. Toen we in het restaurant zaten begon het behoorlijk te sneeuwen. Oei dat wordt dadelijk glibberen hier op die mooie stoepen. Hihi. Uiteindelijk is dat helemaal goed gekomen. We hebben niks gebroken en zijn zonder te vallen de stad weer doorgekomen. Maar glad was het zeker. De sneeuw bleef niet lang liggen. Via de Karelsbrug nog even naar de John Lennon muur gelopen. Via de brug en de kerstmarkt weer terug naar het hotel om de te douchen en op te warmen. S avonds op de kerstmarkt wilde Remy nog wat lokale gerechtjes proeven. Zuurkool met pittige worst en aardappel. Het was niet vies, maar de aardappel smaakte ook niet geweldig. Ze gebruiken hier aardappel dumpling. Dat vonden wij niet zo geslaagd. Op de markt ook een soort kaneel rol gehad. Zie foto! Dit is wel echt heel lekker. Al met al is de Tsjechische keuken niet verkeerd. Het is alleen allemaal erg veel en redelijk vettig. In mijn situatie beide geen goede combinatie. Maar goed op te lossen door alles met z'n tweetjes te delen. S avonds nog even bij de klokkentoren gestaan. Ieder uur speelt daar een een deuntje af. Moeilijk te omschrijven dat moet je echt zien. Wel even leuk om dit mee te pikken. De dag in de coyotes bar afgesloten met een (paar drankjes) haha. Was niet zo druk als gisteren, maar dat kon de pret niet drukken. Weer een geslaagd dag in Praag! Zie ook de toegevoegde video's van gisteren in de bar.

1. Bea:
    18 december 2017
    Ziet er allemaal goed uit !