Tweede nacht sleep out en Etosha

6 oktober 2016 - Etosha, Namibië

Na een goede nachtrust vanmorgen in de buch een lekker ontbijtje gehad. We moesten al om 05.00 uur op. Rond 06.30 uur zijn we met de jeep het kamp uitgereden om op zoek te gaan naar de zwarte neushoorn.  We waren maar me 7 personen. 1 was de gids en 2 trackers. Die gaan in eerste instantie te voet op zoek naar de neushoorn en al ze er een gevonden hebben geven ze dit door aan de gids. We hadden dus bijna een privé tour.  Niet normaal dat er in dit gebied waar zo weinig water is nog zoveel verschillende dieren leven. Al snel zagen we een hoop verschillende bokjes, zebra en ook nog een giraffe. Rond 09.15 uur kwamen we op een plek aan waar de trackers te voet verder gingen. Ruim 45 minuten later kregen we bericht dat ze de Neushoorn gevonden hadden. Wij diecwagen uit en te voet verder. Dat was echt gaaf. Je loopt op dat moment in een gebied waar heel veel verschillende wilde dieren wonen zoals je leeuw, luipaard en hyena. Na zeker nog 30 minuten in die bloedhitte was ruim 32 graden op allemaal losse liggende stenen te hebben gelopen zagen we de twee trackers. Yesss dacht ik daar moet het zijn. En daar was het gelukkig ook. We stonden oog in oog met de zwarte neushoorn. Best wel raar. We hebben dit ook in Zuid Afrika gedaan, maar daar hebben ze bijna alleen maar de witte. Deze is veel minder agressief dan de zwarte. We hadden van te voren uitgebreid instructies gekregen over hoe en wat. We stonden zo'n 40 meter van het dier af. Daar na zijn we er nog een stuk aan voorbij gelopen om een beter beeld van de zijkant te krijgen. Wauw wat een schitterend dier. Even maakte hij aanstalten om onze kant op te komen. Kan best zeggen dat ik toen ff schrok, maar uiteindelijk hebben we hele mooie foto's en is alles goed gegaan. Rond de middag hebben we lekker geluncht in de buch. Rond 13.00 uur kwamen we terug in het kamp en konden we kiezen wat we wilde doen. We konden wat relaxen in het kamp, maar overdag is daar niet veel of we konden naar de lodge gebracht worden om lekker te gaan zwemmen. En jullie hebben het uitzicht van het zwembad wellicht in mijn vorige verslag gezien. Tja wat kies je dan....juist lekker naar het zwembad.  Hier heerlijk van het mooie weer genoten en om 17.30 uur zijn we weer terug naar het kamp gegaan. De gids had een heerlijke buch douche geregeld. Ook vanavond hebben we weer heerlijk gegeten. Voor Tomatensoep hoofd kip met groente die ik niet kon maar wel smaakte en knoflook aardappelen na een citroen pudding.  Na het eten hebben we weer naar de waanzinnige sterrenhemel gekeken en uitleg over gehad. Ook zijn we nog op zoek gegaan naar Scorpioenen. We hebben een hele kleine gevonden. Nu alweer he tv laatste nachtje in het kamp. Morgen een flinke rijdag naar Ethosia. Dit veslagje gaat over twee dagen. Ga nu verder met de laaste morgen sleep out. We hebben beide echt super geslapen. Blijft een onvergetelijke ervaring om in de buch tussen de dieren te slapen. Na het ontbijtje zijn we door de gids weer terug bij de auto afgezet. We hadden voor iedereen een fooitje apart gehouden. Voor de kok uit het kamp, de gids en de man van de bewaking waar de auto stond. Deze man had ook de auto gewassen. Remy regelde de fooi wel ff. Nou dat kan ik voortaan beter zelf doen anders zijn we binnen no time straatarm. Haha. Ze hebben hier in Namibië verschillende kleuren briefgeld en dat heeft dan dezelfde waarde. Bv 50 Namibië dollar heb je in de kleur groen en blauw. Maar 100 dollar is ook blauw/ paars. Gaf Remy de man van de bewaking vanmorgen het geld van de gids. Tja hij was waarschijnlijk nog niet wakker zullen we maar zeggen. Dat was iets te veel van het goede. Maar die man had een beste dag in ieder geval haha. Gelukkig was de grevel weg die we vandaag reden een stuk beter.  En na 94 km werd het zelfs weer asfalt.  Boh wat rijd asfalt dan toch fijn zeg! Volle gas naar Etosha. Rond 11.30 uur kwamen we aan bij de gate van het park. Permit gekocht en een hapje bij de vetput gehad. Meer was namelijk nog niet open. Snel het park in en wild spotten. Al vrij snel zagen we 2 giraffen de weg over steken.  Verder natuurlijk weer veelverschillende bokjes, zebra, gnoes en zelfs een 6 tal leeuwen. Deze waren nog geen 3 meter bij ons vandaan. Boh onze dag kon niet meer stuk. Wat een prachtige dieren. Later ook nog een drinkende giraffe gezien. Waar we afgelopen dagen waren in de sleep out was het warm zo rond de 33 graden en s avonds koelde het lekker af. Hier in Etosha hebben we vandaag de 38 graden gehaald en tot nu toe het is hier nu 19.50 uur zijn we aan het braaien en loopt het zweet nog net niet onze bilnaad in. Pffff het is hier warm. We slapen nu voor een nacht in het midden van het park in een chalet. Morgen rijden we naar de Oost kant en slapen we daar nog een nacht in het park. Hopen op nog veel meer dieren.  De afstand die we vandaag gereden hebben is 480 km, maar dat zijn ook al een hoop km in het park. Vanavond na 21.00 uur nog eens terug gereden naar de waterplaats hier bij het kamp om te kijken of we nog wat dieren konden zien. Lekker een Savanna Dry mee haha.  Komen we aan staan er 2 witte neushoorns te drinken. Super gaaf. Naar een 15 minuten komen er uit het donker 5 leeuwen aangelopen.  Wauw. Geprobeerd om wat foto's te maken, maar dat was door het weinige licht vrij moeilijk. Even later komt er een kudde olifanten. Zeker 10! Echt super. Onze avond kon niet meer stuk. Daarna volgde er nog een aantal witte neushoorns en wat jakhalzen. Al met al vandaag al veel dieren gezien. Op naar morgen.