Eerste dagen Barcelona

14 mei 2017 - Barcelona, Spanje

Vandaag is het donderdag en hebben we lekker uitgeslapen.  Waren pas om 09.30 uur wakker. Pfff dat is voor ons doen laat. De gedoucht en toen op pad. Helaas voor ons regende het pijpenstelen. Grrrr...dst was balen. Tussen een bui door naar het restaurantje waar we altijd ontbijten als we in Barcelona zijn. In de tussentijd werd het gelukkig droog en begon de zon te schijnen. Toch maar besloten om vandaag gezien de weersomstandigheden niet te gaan fietsen, maar met de metro naar een winkelcentrum vlak bij de zee te gaan. Ik had me van te voren al voorgenomen om hier te gaan shoppen aangezien ik inmiddels 25.5 kilo kwijt ben. Dit keer gelukkig wel geslaagd. 2 jurkjes en een leuke broek. Dus helemaal happy. Ook hebben we een bordje voor in de serre laten maken namelijk casa Detische. Dit wilde we al lang hebben dus dat gaat helemaal goed. Verder hebben we vandaag niet veel bijzonders gedaan. Er hing de hele dag een dreigende lucht boven de stad. We hebben veel gelopen en geslenterd. S avonds bij een lekker Italiaans restaurant gegeten. Tapas zijn echt heerlijk, maar niet iedere dag. We gaan zo nog even kijken of we een bar kunnen vinden waar ze Ajax uitzenden. Helaas geen bar kunnen vinden waar Ajax werd uitgezonden. Maar via internet hebben we het wel in de gaten kunnen houden vanuit de bar Hogens.  Ja oudjes dit is die bar waar jullie ook naartoe gingen op de Ramblas haha.  Na de wedstrijd lekker naar het hostel gegaan en gaan slapen.

Vrijdag

Vanmorgen opgestaan en op het plein bij de kathedraal gaan eten. Na het ontbijt op het gemak naar het strand gelopen. Vandaag is het weer en de temperatuur een stuk aangenamer dan gisteren. Heerlijk een paar uurtjes liggen bakken in het zonnetje. Ook de de zee in geweest, maar dat was erg fris. S middags een lekkere salade gegeten bij een van de strand tentjes.  Ook hebben we nog een paar drankjes gedronken op een van de vele terrasjes bij het strand. Rond 17.00 uur zijn we richting de cava bar gegaan. Dit is inmiddels toch ook wel een vaste plek waar we graag komen nadat we op het strand geweest zijn. Na een aantal drankjes terug naar het hostel om ons klaar te maken voor vanavond. We gaan weer heerlijke tapas eten bij Ali Baba.  We werden weer even vriendelijk en gastvrij als altijd ontvangen.  Echt heerlijk gegeten. Nu maar niet te laat maken. We willen morgen weer op tijd richting het strand.

Zaterdag

Zo goed als de dag begon zo slecht eindigde hij! Zal met het leuke beginnen. Vanmorgen op tijd opgestaan om weer heerlijk naar het strand te gaan. Ook vandaag zou het weer schitterend weer worden. Nou daar is niks te veel aan gezegd. Het werd een super dag qua weer. We hebben tot 12.15 uur op het strand gelegen. Daarna hebben we de metro gepakt naar Horta. Hier vlak bij ligt het restaurant Ali Baba waar we met Floor en Ghema hadden afgesproken om een hapje te eten. We hebben heerlijk gegeten en het was erg gezellig. Rond 15.00 uur zijn we weer richting het strand gegaan. Het weer was nog steeds super. Rond 18.15 uur zijn we wat tapas gaan eten. Ook dit was weer heerlijk. We hadden het idee om vanavond om 21.00 uur naar de fontijn bij plaza Espanya te gaan kijken. Hier wordt rond die tijd een licht en muziek show gegeven. Met de metro die kant op. Toen gebeurde er iets wat we zelf nooit verwacht hadden. De metro was zo vol dat we hutje mutje stonden. Remy moest zich vast houden aan het plafond. Net op dat moment is zijn telefoon gejat. Nu hoor ik veel mensen denken tja dat zou mij nooit gebeurd. Nou ik kan jullie vertellen dat hij normaal constant zijn hand op zijn broekzak heeft maar net die paar minuten niet. Gelukkig kwam hij er snel achter, maar de vogel was natuurlijk gevlogen. We hebben nog ff gezocht maar helaas zonder resultaat. Dat is balen zeg!!!! Alle foto's die hij erop had staan weg. Telefoon is uiteindelijk wel onvervangbaar maar ja. Opzoek naar een politiebureau. Nou ook dat was nog niet zo gemakkelijk. Uiteindelijk op de Ramblas in een zijstraat een bureau gevonden. Konden ze ons niet helpen omdat we het imei nr niet wisten. Als het goed is wordt dit nr mogen naar mijn gsm geappt door mijn schoonouders zodat we alsnog aangifte kunnen doen. Al met al de een flinke tegenvaller. Het is maar materieel wat vervangbaar is, maar het ongemak en de machteloosheid in combinatie met veel woede  heeft op dit moment nog ff de overhand. Morgenvroeg gaan we eerst naar de formule 1 en hopen dat we daar een hele mooie en goede race gaan zien. Daarna moeten we kijken of we voor 20.00 uur terug op het politiebureau kunnen zijn voor de aangifte. Wordt vervolgd......

Zondag

Na al die zeik  van gisteravond maar een kort nachtje gehad. De wekker stond om 06.30 uur. We hebben ons klaar gemaakt en zijn met de metro naar het busstation bij Arc the Triomf gegaan. Hier konden we op de bus stappen richting het circuit. Dit verliep allemaal erg soepel. Rond 08.15 uur kwamen we aan op het circuit. Mooi plaatje uitgezocht in een bocht met videoscherm. Dan kunnen we tenminste de hele race volgen. Rond 09.15 uur begon de gp3. Wat een geluid komt er van die auto's. Nu is het wachten op de gp2 en de Porsche cup. De coureursparade zal daarna zijn en om 14.00 uur begint dan de formule 1. De coureursparade viel een beetje tegen. Dit keer stonden de coureurs op een oplegger van een vrachtwagen ipv oude oldtimers.  De eerste e races waren erg leuk. Gebeurde ook veel. Om 14.00 uur begon de formule 1. Bah wat viel dat tegen zeg. We hebben Max welgeteld 3 x voorbij zien komen. 2 x met de opwarm ronde en de eerste ronde van de wedstrijd. Hij had toen al pech omdat hij door Raikonen van de baan was gereden. Echt balen dus. Voor de rest vonden wij het een redelijk saaie race. Het is nu terwijl ik dit typ bijna 18.00 uur. We hopen optijd terug in het centrum te zijn om aangifte te gaan doen van de gejatte telefoon van Remy. We hebben inmiddels het imei nr. wat we daar voor nodig hebben. Hopelijk lukt het en kunnen we morgen en dinsdag nog wat kleur pakken op het strand. We hebben het gered om naar het politiebureau te gaan, maar helaas nog steeds geen volledige aangifte kunnen doen.  We waren door de formule 1 dusdanig laat en het was op het bureau zo druk dat we morgen moeten terug gaan voor de definitieve aangifte. Wel hebben we al wat papieren ingevuld. Hoeven we dat in ieder geval morgen niet meer te doen. Morgen om 10.00 uur staan we meteen voor de deur om alles af te ronden. Gelukkig hebben we wel al een nieuwe simkaart aangevraagd en mogen we van Dennis een gsm lenen. Dan is Remy volgende week toch weer mobiel te bereiken. Nadat we klaar waren op het bureau zijn we wat gaan eten bij het hrc. Nu lekker op de kamer om wat foto's en reisverslag te uploaden. Morgen zal er buiten het politiebureau en een bezoekje aan het strand niet veel gebeuren. Ik zal dinsdag nog een laatste verslagje maken van de laatste 2 dagen.

1. Gwendy:
    15 mei 2017
    Wat wen pieppnzooi bd telefoon zeg! En ook niet echt ruk van maxje! Geniet nog maar vh heerlijke weertje en t eten!
  2. Lynn:
    15 mei 2017
    Hoi Ramona en Remy. Balen zeg van de gsm van Remy. Rotzaks. Hopelijk kunnen jullie desondanks genieten van de rest van jullie vakantie. Je zwarte jurk staat je erg mooi lieverd en eindelijk ben je geslaagd. Wat is het snel voorbij gegaan Ramona. Zal blij zijn je weer te zien. Gr. Ook aan Remy. Liefs lynn. Xx
  3. Ramona:
    15 mei 2017
    We genieten zeker nog die laatste dagen. Politierapport is inmiddels binnen. Hopen dat we het via de verzekering snel geregeld hebben. Zie je komende donderdag of vrijdag misdchien. Moet dan weer werken