Wauw wat een super avond. Op naar Ponto do Ouro

8 oktober 2017 - Ponta do Ouro, Mozambique

Wauw wauw wauw wat hebben wij gisteren een super avond gehad. Toen we gisteren aankwamen vertelde die Nederlandse meid ons al dat het guesthouse helemaal volgeboekt was met een grote groep vrienden. Allemaal mensen van Mozambique. Ze kwamen uit de hoofdstad Maputo om een gezellig weekend te hebben met z'n alle. Ze was bang dat deze vrienden in de avond uren misschien wat luidruchtig konden zijn. Mochten we er last van hebben konden we dat bij de bewaking aangeven en dan zou die deze mensen aanspreken. S middags waren al deze mensen al behoorlijk aan het drinken.  Dat zou wat beloven voor de avond dachten we. Rond 17.30 uur gingen we met onze gekochte spulletjes naar de gezamenlijke keuken om te koken. De Mozambikanen waren op dat moment al volop bezig met hun eten. Er werd plaats gemaakt voor ons en we konden ook aan de gang. Remy begon met het eten. Dat vonden ze toch allemaal heel raar. Een man die stond te koken. Maar het was wel lachen. Soms ook wel wat dringen in de keuken, want ze stonden vaker met een man of 6 in de keuken. De groep zal uit ongeveer 25 tot 30 man hebben bestaan hahaha. Nadat wij klaar waren in de keuken gingen hun weer verder met alles. Wij hadden ons achter in de gezamenlijke ruimte aan een tafel gezet en lekker gegeten. Na een paar uur werd het steeds gezelliger. Er werd regelmatig een praatje met ons gemaakt. Ze begonnen te zingen en te dansen. Dat gedeelte hebben wij maar even overgeslagen. We kregen bier van ze en ook heerlijk vlees. We werden echt heel hartelijke en vriendelijk verwelkomd door ze zal ik maar zeggen. Super lieve mensen. We wilde iets terug doen voor ze maar dat hoefde niet en dat wilde ze ook niet. Wij waren inmiddels hun gasten geworden. We hadden nog 2 biertjes die hebben we ze maar gegeven. Konden we toch iets terug doen. En dat vonden ze geweldig. Het waren wel de beter bedeelden van Mozambique. De een werkte als officiële vetaler de andere via een bank en weer een andere bij een waterzuiverings bedrijf. Dus de betere banen. Om 22.30 uur hielden wij het voor gezien nadat we nog een fotoshoot hadden gehad met iedereen. Haha echt een super avond gehad. Eentje die de boeken in gaat! Vanmorgen om 05.40 uur alweer wakker. Het zou volgens de reisbescheiden een lange rijdag worden. De weg zou echt slecht moeten zij  volgens de beschrijving. Dit viel uiteindelijk heel erg mee. We hebben 340 km gereden vandaag. Om 08.00 uur vertrokken en om 14.00 uur kwamen we aan. De weg vonden we uiteindelijk heel erg meevallen.  Alleen de laatste 20 km echt 4x4 moeten rijden. Dat was echt super leuk om te doen! We slapen nu 3 nachten in de wave lodge. Remy had even een baal momentje. Hij vond de accommodatie wat tegen vallen. Alles is hier een stuk duurder dan waar we vandaan komen. We zitten nu ook best kort aan de Zuid Afrikaanse grens. Je kan hier ook weer makkelijk met de Zuid Afrikaanse rand betalen.  We zijn vanmiddag meteen opzoek gegaan naar een duikschool. Deze waren inmiddels allemaal al dicht aangezien het vandaag zondagmiddag was. Morgen vroeg maar meteen kijken wat we voor de komende dagen kunnen regelen. Verder niet veel bijzonders gedaan. Lekker wat gegeten in het restaurantje hier op het terrein. Nu nog een spelletje en dan lekker slapen. Internet is hier behoorlijk duur. Zullen dus beperkt bereikbaar zijn de komende  dagen. We op de valreep nog wat van de formule 1 gezien. Go Max super gedaan hihi.