Laatste verslag van een geweldige reis

30 maart 2013 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Zo dit is het laatste verslagje van deze geweldige reis. Vanmorgen na het ontbijt hebben we al uitgecheckt in het hotel.  Ook dit hotel guesthouse was weer prima.  We hebben deze vakantie eigenlijk helemaal geen slechte hotels, b&b, lodge of guesthousen gehad. Wel vonden we de twee hotelletjes wat minder dan de rest van onze slaapplaatsen.  Echt een hoogte punt vonden we het slapen op de boerderij.  Wat een geweldige ervaring was dat. We waren gewoon vreemde in een boeren gezin, maar zo hebben we ons helemaal niet gevoelt. Het was net of we er gewoon bij hoorde. We zijn overal super goed en vooral vriendelijk ontvangen.  Ook het zelf rijden is ons heel goed bevallen.  Je kan alles zelf indelen en je kan gaan en staan waar je maar wilt. Ook het rijden aanzich (links) ging heel goed. De eerste dagen is het natuurlijk ff wennen, maar dit ging al vrij snel goed. Ook het eten hier is geweldig. Het zijn echte vleeseters.  Dus dat is aan ons wel besteed.  Hihi. We hebben ookhelemaal geen problemen met onze darmen gehad. Ook dat maak je niet overal zo mee! Op wat betreft veiligheid hebben we totaal niks onprettigs meegemaakt.  Maar je kijkt natuurlijk wel waar je wel en niet moet komen.  Op het moment dat er geen toeristische trekpleisters zijn weet je ook al dat je daar niks te zoeken hebt. De natuur en dieren in de wildparken waren ook echt geweldig.  Wij kunnen daar geen genoeg van krijgen. Kaapstad is ook echt een geweldige stad waar we misschien in de toekomst nog wel eens naar terug gaan. Al met al dus een onvergetelijke fantastische reis. Wij kunnen het iedereen aanraden. Nu nog een kleine update over onze laatste uurtjes. We hebben geprobeerd om de tafelberg op te gaan met de kabelbaan.  We zagen hem vandaag wel voor de eerste keer zonder wolken.  Dus vol verwachting die kant opgereden.  Eenmaal aangekomen was de kabelbaan gesloten.  De wind was echt enorm. Dus was hij gesloten.  Dat was even een tegenvaller, maar jaer was niks aan te doen.  Daarna zijn we naar Waterfront gereden en hebben we de auto in de parkeergarage geparkeerd.  Met de taxi zijn we weer naar de green market gegaan. Ik had namelijk nog een tasje en een mooie portemonnee gezien. De laatste paar rand moesten we toch opmaken.  Maar toen ik eenmaal klaar was met onderhandelen en kopen hadden we nog maar net genoeg geld om de taxi terug te nemen naar Waterfront.  Haha. Eenmaal aangekomen in waterfront hebben we wat gegeten en nog wat rond gelopen.  Ook hebben we nog een paar zeehonden gezien. Die werden terug gezet in het water nadat ze bevreid waren van plastic strips waar ze in verzeild waren geraakt. Rond 17.00 uur hebben we de rest van onze spullen in het guesthouse opgehaald en zijn we naar de luchthaven gereden. We zijn maar optijd gegaan, omdat we niet wisten hoelang alles zou duren. Nou binnen 25 minuten waren we al opde luchthaven.  Ook de auto inleveren wasbinnen 10 minuten gebeurd.  Al met al waren we dus veel te vroeg op de luchthaven.  Maar hier vervelen we ons ook nooit. We hebben een mooi plekje bij het restaurant Spur aan het raam gekregen en hier nog een klein hapje gegeten en onze laatste Savannas in Zuid Afrika gedronken.  Ik heb hier geen internet.  Ik probeer het verslagje anders in Londen nog online te krijgen en anders lezen jullie het pas als we weer in ons eigen koude kikkerlandje zijn. Ik heb de verslagen in ieder geval met heel veel plezier gemaakt en hoop dat jullie het ook weer leuk vonden om ze te lezen.  Wie weet tot de volgende vakantie waar dan ook naartoe.  Groeten de vakantiegangers R&R

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade