Big 5 dagje

27 september 2017 - Hoedspruit, Zuid-Afrika

Wauw wat een dag. Vanmorgen al om 04.15 uur de wekker. We gaan op game drive in het Malayeti park. Toen we de ogen open deden zagen we wat bokjes voor onze tent. Wat een gave ervaring. Om 05.00 uur werden we opgehaald voor de game drive. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij het park. Hopen dat we veel gaan zien. Pfff moet wel ff melden dat het vandaag behoorlijk koud is. Gisteren was het erg benauwd met als gevolg s avonds behoorlijk veel onweer, regen en wind. Deze morgen dus ook erg fris voor Afrikaanse begrippen. Ongeveer 17 graden. Maar als je in een open jeep zit met rij wind is het behoorlijk fris. Gelukkig krijgen we een extra deken en hebben we ons dit aangekleed.  Tijdens de eerste game drive hebben we een luipaard gezien die een prooi in de boom had liggen. Wauw wat schitterend. Ook hebben we 2  groepen met leeuwen gezien. Ook echt super. Voor de rest niet veel bijzonders gezien. Toen we terug bij de Lodge kwamen hadden we het zo fris dat we de een warm bad hebben genomen. Daarna nog even een tukkie gedaan. Het was toch erg vroeg vanmorgen. Rond 13.00 uur hebben we nog geluncht in de Lodge en om 14.00 uur werden we opgehaald voor de tweede game drive vandaag. We waren net in het park en zag ik de witte neushoorn. Blijven schitterende dieren. Ook hebben we de luipaard weer gezien. Was wel dezelfde als vanmorgen, maar dat kon de  pret niet drukken. Hij schijnt ongeveer 4 dagen bij zijn gevangen prooi te blijven.  Ook hebben we een kleine groep met olifanten gezien bij een waterplas. Als kers op de taart hebben we nog 2 volwassen leeuwen gezien. Bij de Lodge hebben we vandaag de buffels gezien. Zo is de big 5 compleet. En dat op 1 dag. Echt geweldig. Nu terug naar de Lodge en nog een drankje drinken bij het kampvuur voor we gaan eten. Al met al een geweldige dag. Hier komen we voor naar Afrika. Ik zet morgen nog wat meer foto's en video's online. Internet werkt ff niet mee!

1. Lynn:
    27 september 2017
    Zo. Was zeker een geslaagde dag. Echt heel mooi!!! Prachtige dieren.
  2. Anja:
    28 september 2017
    Na het lezen van je reisverslag en je fantastische foto's te hebben gezien hoef ik niet meer naar de dierentuin😂
    Kan haast niet wachten op je volgende reisverslag😘
    Groetjes ma
  3. Bea:
    Prachtige foto's !
    Groetjes xxx
  4. Ramona:
    28 september 2017
    Thx. En dan zijn dit foto's gemaakt met mijn telefoon. Die van de camera zijn nog mooier 😉.
  5. Ramona:
    28 september 2017
    Dit is ook veel mooier dan de dierentuin. Je ziet ze gewoon vrij in de natuur lopen. Sommige dagen heb je daardoor geluk met dieren spotten en soms zie je bijna niks.