Dag Brazilië

15 november 2018 - Porto De Galinhas, Brazilië

Dit wordt mijn laatste blog vanuit Brazilië. Wat hebben we genoten zoals jullie in voorgaande blogs hebben kunnen lezen. Vanmorgen nog lekker een paar uurtjes aan en in het zwembad gelegen. We moesten een beetje uitkijken met de zon aangezien we een beetje verbrand zijn gisteren. We konden op het hotel gelukkig een latere uit check regelen ondanks dat het vandaag in Brazilië een feestdag is en het hotel bijna vol zit. We gaan dus net optijd weg. Met een Uber naar de luchthaven gereden. Dit keer ging alles weer goed. Werkt toch best goed gelukkig op die ene keer na dan haha. Ik was wat gestresst op de luchthaven. We konden niet van te voren online inchecken en moesten aan een balie gaan staan om dit alsnog te doen. Nou we hadden alle geluk weer. We hebben zeker 1,5 uur in de rij gestaan. Was het zo druk??!! Nou nee totaal niet,maar ze werken hier niet zo snel. Laat ik het daar maar op houden. We konden gelukkig wel meteen inchecken voor de vlucht naar Amsterdam. Nu alleen hopen dat we geen vertraging gaan hebben en dat we de vlucht gaan halen gezien de korte overstap tijd. Hier later meer over. Voor nu wil ik afsluiten met wat hoogte punten.

• We hebben in het algemeen natuurlijk een super reis gehad. De eerste keer dat we alles helemaal zelf hebben geregeld en dat is ons meer dan goed bevallen. We hebben er heel veel van geleerd voor in de toekomst.
•Wat we echt geweldig vonden zijn de Foz do Iguazu watervallen. De Argentijnse kant was nog mooier dan de Braziliaanse kant.
•Het slapen op de Fazenda midden in de Pantanal was ook super gaaf. Veel mooie dieren gezien en het paardrijden was ook geweldig.
•Rio de Janeiro was ook zeker een hoogte punt. Ik was van te voren wat voorzichtig gezien de veiligheid. Wij hebben hier gelukkig niks geks meegemaakt. Of we geluk hebben gehad weet ik niet,maar er zijn toch veel mensen die Rio op dit moment afraden. Zelfs Brazalianen zelf. Maar het is een geweldig mooie stad.
•Ilha Grande was ook heel mooi. Een heel relax tropisch eiland waar we een paar mooie duiken hebben gemaakt. Wat schildpadden gezien en natuurlijk de zeepaardjes.

Ook het auto rijden is ons goed bevallen. Al zouden we niet overal in Brazilië zelf met een auto willen rijden,maar in de omgeving van Campo Grande en de Pantanal was het zeker geen probleem.

Er zijn ook wat dingen die we totaal niet gaan missen!

•Dat bijna niemand Engels spreekt. Het heeft ook wel wat,maar soms is het echt vervelend en lastig. Zelfs Google translate helpt dan niet.
•Het Brazeliaanse eten is ons ook wat tegen gevallen. We hebben wel op wat plekken lekker gegeten,maar we hadden er andere verwachtingen van. Maar gelukkig was de Italiaanse keuken goed vertegenwoordigd haha.
•De drempels, rotondes en de snelheids beperkingen kunnen we ook missen. Op de meest rare plekken kom je deze tegen.

Kortom we hebben echt genoten van deze heerlijke Zuid Amerika reis. Ik zal morgen nog een kort verslagje van de terugreis online zetten. Ik wil wel nu iedereen die ons weer gevolgd heeft bedanken voor de leuke reacties. Jullie hoeven ons niet lang te missen. Over nog geen twee weken gaan we een kleine week naar New York en ook hier zal ik weer een blog bijhouden. Waarschijnlijk wel alleen via Polarsteps. Dit werkt voor mij veel fijner.