Het einde van deze reis komt langzaam in zicht

12 november 2018 - Porto De Galinhas, Brazilië

Vandaag weer een reisdag. We zijn om 23.30 uur in het hotel vertrokken naar de luchthaven. Hier eerst de auto ingeleverd. Dit was allemaal zo gebeurd. Op de luchthaven hebben we ongeveer 30 minuten moeten wachten voor we onze bagage konden afgeven. Hier kregen we de mededeling dat we nog moesten betalen voor de bagage. Terwijl in de app van Expedia stond dat de bagage gratis was. Toch maar betaald. En kijken als we terug zijn wel hoe en wat. We vliegen dit keer met luchtvaartmaatschappij Latam. We waren wat aan de vroege kant en moesten nog bijna 2 uur wachten. We hebben geen prettige vlucht gehad. Zaten in een oud toestel. Geen vriendelijk personeel. Spraken ook geen woord Engels en letten ook totaal niet op veiligheid. Gelukkig was het maar een vluchtje van ongeveer 1,5 uur. We hebben een overstap tijd in Brazilia van 3,5 uur voor we door vliegen naar Recife. Hopelijk gaat dat vluchtje beter. De tweede vlucht was gelukkig iets beter. Toch zal ik niemand aanraden om met Latam te vliegen. Ook op tripadvisor staan veel negatieve recensies. Maar gelukkig zijn we al met al goed aangekomen in Recife. We hadden snel onze bagage en zaten ook snel in de taxi naar ons hotel. We slapen de laatste 3 nachten in hotel Village Porto de Galinhas. Rond 10.45 uur kwamen we al aan in het hotel. Officieel kun je pas om 15.00 uur inchecken, maar we hebben geluk dat het laag seizoen is en krijgen meteen een kamer. Super. Spullen op de kamer gelegd en richting het strand gelopen. Nog wat gegeten en gezwommen. Stuk over het grote brede strand gelopen. Pfff de zon schijnt hier hard. We zitten hier niet zo ver van de Evenaar en hele dag in de zon is niet vol te houden. Terug naar de kamer gegaan en hier een paar uurtjes de ogen dicht gedaan. Heerlijk. Niet moet alles mag en kan. Fijn na een nachtje zonder nacht rust. Vanavond simpel op het hotel gegeten. Nu lekker naar bedje en kijken wat morgen gaat brengen.