Mooie duikdag Ilha grande

27 oktober 2018 - Ilha Grande, Brazilië

Het is lang onzeker geweest of we vandaag kon de duiken. Er is erg slecht weer voorspeld voor vandaag met hele harde wind. De duikschool waar we gisteren mee weg geweest zijn vaarde vandaag sowieso niet uit. Zoals al eerder vertelt telt dit gedeelte van het eiland maar 3 duik scholen. 2 daarvan gingen vandaag niet. Gelukkig konden we wel met de aqua Marina mee. Het weer tot 15.30 uur viel echt heel erg mee. De zee was een spiegel en er was nauwelijks wind. De zon scheen zelfs vandaag. Dan ziet het er hier echt geweldig uit. Hele mooie stranden en baaitjes. We waren maar met 5 toeristen die gingen duiken. Een heel klein groepje dus. We gingen naar de blue lagoon. We hebben verschillende schildpadden gezien. Wauw wat blijven dat geweldige dieren. Ook vandaag gingen we weer niet diep. We zijn op max 11 meter geweest,maar voor mijn oren was dat prima. Ben licht verkouden en merk dat onder water erg goed. Vooral aan mijn oren. Uiteindelijk 2 heerlijke duiken gemaakt. Rond 13.30 uur waren we terug op de pier. Daar nog wat gegeten. Bij de pousada hebben we ons vakantie spel skip bo gespeeld. Het begon rond 16.00 uur al behoorlijk te waaien. Naar de kamer en lekker douchen. Rond 19.30 uur weer naar het centrumpje gelopen. Hier weer heerlijk gegeten bij Dom Mario. Dit is en schijnt volgens de lokale bevolking heb beste restaurant te zijn. Nou wij kunnen dat na 3 avonden bevestigen. Zijn eens benieuwd wat we morgen uit gaan komen. Dan is dit restaurant namelijk dicht. We hebben op onze kamer vanmiddag q3 van Max nog gezien. P2 voor morgen. We gaan zeker kijken. Nu nog genieten van een lekkere Amarula. Morgen een beetje uitslapen. Er zijn hier morgen verkiezingen en er wordt dus slecht weer voorspeld. Sowieso gaan we helaas niet duiken,maar wat we wel gaan doen????!!!!! Wordt vervolgd. Meer foto's via polarsteps