Opweg naar Koh Tao deel 1

19 mei 2018 - Koh Samui, Suratthani, Thailand

Het is eindelijk weer zover. We gaan weer op vakantie. We zijn inmiddels alweer 5 maanden terug van Zuid Afrika en Mozambique. Wat gaat de tijd toch snel. Vandaag vertrekken we naar Thailand. Om precies te zijn naar Koh Tao. Dit is een eilandje dat op 2 uur varen van Koh Samui ligt. Gisteravond hebben we de tas pas ingepakt. Lekker last minute 😊. Vanmorgen laatste dingetjes in de tas gedaan en na het ontbijt via Echt voor de asperges voor Jornic naar Hoofddorp gereden.

Was een kort maar krachtig bezoekje. Leuk om Jeroen en Nicole en Jan en Gonny even te zien. Jeroen moest rond 13.00 uur weg om te werken, maar misschien dat we hem op Schiphol nog even zien. Rond 14.15 uur heeft Nicole ons op Schiphol afgezet.

We waren snel door de controle en door de douane. Even een paar roddelblaadjes gekocht en een drankje gedronken bij Amsterdam Bread.

Rond 17.00 uur richting de gate gelopen. Jeroen had net pauze en zagen we nog even op de pier. Haha toch grappig dat dat kan als je op Schiphol werkt. Nog ff snel een foto van ons drieën gemaakt en toen moest hij weer aan het werk.

We hebben niet lang bij gate 24e hoeven wachten.

We konden vrij snel boarden. Ook hier reed Jeroen nog een rondje voorbij de gate. Haha had je het niet druk Jeroen? 😜. We hadden de laatste rij in het vliegtuig. Eigenlijk hadden we geluk moeten hebben als Remy niet weer zo sociaal was geweest. Grrr. We hadden eigenlijk 3 stoelen met z'n tweetjes, maar aangezien meneer niet een bats opschoof kwam er uiteindelijk nog iemand anders naast hem zitten. Die zat eerst voor in het vliegtuig en wilde graag aan het gangpad zitten. Daar gaat wat extra ruimte. Ach ja waar heb je het over?! Het is maar een vluchtje van 10.5 uur. Wat maakt wat extra ruimte dan uit hè! Ik kon hem wel wat aan doen. Zowel Remy als die vreemde kerel. Pfff wat kan hij toch eigenwijs zijn. Had hem al een paar keer gewaarschuwd. Tja daar zit je dan!

Nu maar hopen dat de vlucht redelijk snel voorbij wil gaan en dat we straks een beetje kunnen slapen. Uiteindelijk is de vlucht best snel voorbij gevlogen. Hebben beide de ogen toch wel een paar uurtjes dicht gehad en de wijntjes en het glaasje Baileys hebben daar waarschijnlijk ook wel voor gezorgd. Moest meteen aan Lynn denken toen ik de Baileys had 😜

We hebben net de controle en douane formaliteiten gehad en vliegen over een klein uurtje naar Koh Samui.

We zijn nu dus al een eindje opweg. Na een vluchtje van iets meer dan een uur zijn we aangekomen op Koh Samui 😊.

Wat een heerlijke temperatuur. 32 graden is het hier. We hebben even moeten wachten op de bagage. Nu zitten we te wachten op de transfer naar de haven om het laatste stukje van onze reis af te leggen met de boot. De boottocht zal ongeveer 2 uurtjes duren.

1. Ria Detische:
    19 mei 2018
    Ocherm heat dea Remy weer ein lekker vluch je gehad. Mit dea knooterende holenjer. Kan het nu
    Schrijven je bent toch ver weg. Leuk van Jeroen en Nicole. Veel vakantie plezier.
    Groetjes Ria en Pierre
  2. Ramona:
    19 mei 2018
    Kom anders snel weer terug hoor 😜
  3. Tineke:
    19 mei 2018
    Heel veel plezier samen xx
  4. Ramona:
    Dank je wel Tien 😊
  5. Jornic:
    19 mei 2018
    Remy Toch !!!!!! Ach, lekker geslapen dus weinig van die andere man gemerkt toch ? ;-).
    Volgens mijn tijd komen jullie bijna aan op Koh Tao of zijn net gearriveerd. Veel plezier enne die apsperges : TOP!!!!
    X Nic
  6. Ramona:
    20 mei 2018
    Gelukkig hebben ze gesmaakt Nic. Pfff was toch een hele reis om er te komen. Vandaag kan het genieten echt beginnen 😊😘