Reisdag naar Ilha grande

25 oktober 2018 - Ilha Grande, Brazilië

Gisteravond nog heerlijk gegeten bij een Italiaans restaurant op de hoek bij het hotel. We hebben heerlijk geslapen. Wekkertje ging voor de verandering weer vroeg. We verlaten Rio vandaag en gaan naar Ilha grande. Om 06.30 uur zaten we aan het ontbijt en om 07.45 uur werden we opgehaald door Easytransfer. We waren aan het twijfelen om met Uber naar Ilha grande te gaan,maar via verschillende mensen werd Easytransfer aangeraden. Is ook een stuk goedkoper dan Uber en we konden een pakket samenstellen bij hun voor de komende transfers. Dus voor een mooie prijs hebben we nu 3 transfers. Wat hebben we gisteren geluk gehad met het weer. Nu regent het behoorlijk in Rio. Hopelijk wordt het de komende dagen wat beter. We zitten op een tropisch eiland de komende 4 nachten,maar als het regent ziet alles er toch net wat minder uit. De temperatuur is overigens wel heel lekker. Tidens de boot tocht hebben we nog een grote groep dolfijnen gezien. Dat was wel gaaf natuurlijk.Toen we aankwamen bij de pier op Ilha grande zijn we binnen 5 minuten naar onze pousada gelopen waar we de komende 4 nachten slapen. Pousada is een soort guesthouse/B&B. Hier onze spullen neergelegd en op pad gegaan. We wilde kijken voor een duikschool voor de komende dagen,maar op dit moment is alles nog dicht. Vanavond na 18.00 uur moeten we terug. Nu een klein hapje eten en een caiperinha drinken. Mocht het weer wat slechter blijven gaan we gewoon een keer vaker duiken. Onderwater heb je er geen last van 😋. Ook geen straf dus 😊😉.

Het is inmiddels avond en zijn bij een duikschool geweest. Morgen gaan we sowieso 2 duiken maken. Heerlijk we kunnen nu al niet wachten. Voor morgen hebben we ook al een massage geregeld. Boh wat hebben wij het slecht he! 😊 Nu zitten we in een heel leuk klein restaurantje dat Dom Mario heet. Op tripadvisor krijgt het goede beoordelingen. Dus we zijn eens benieuwd.

1. Jornic:
    26 oktober 2018
    Island life has started!!!! Enjoy!!!!!
  2. Ria Detische:
    26 oktober 2018
    Leuk leuk, om dit te lezen. En weet je wat nog leuker is? Hier verwachten ze sneeuw.
    Hoe mooi kun je het hebben.
  3. Ramona:
    Boh nee nu al sneeuw?!