Van Rio naar de Iguazu watervallen

2 november 2018 - Foz do Iguaçu, Brazilië

Bah vanmorgen ging de wekker veel te vroeg. Om precies te zijn 04.15 uur. We zouden om 05.10 uur met het busje naar de luchthaven gebracht worden. Dit was echt nog geen 5 minuten rijden. Dat was wel lekker. We hadden al online ingecheckt dus waren zo de tassen kwijt. Ook de controle ging snel en soepel. Bij de Starbucks nog een ijschocomelk gedronken. Nu aan het wachten tot we kunnen boarden. We vliegen om 07.25 uur en landen daar om 09.30 uur. Vlucht ging echt super snel voorbij. We hadden een behoorlijk harde landing en het vliegtuig moest vol tegen gas geven,maar we zijn goed en veilig geland. Binnen 10 minuten hadden we onze bagage. Het is hier dan ook echt een gele kleine luchthaven. (Kleiner dan Beek!) We hoefde niet door de controle aangezien het gewoon een binnenlandse vlucht was. Er stond keurig iemand met een papiertje met Ramona Verdult op ons te wachten. Busje in en nog geen 5 minuten later waren we al bij ons hotel. We slapen de komende 3 nachten in hotel San Martin resort en Spa. Ondanks dat we erg vroeg al in het hotel waren kregen we gelukkig toch al een kamer. Na onze spullen op de kamer gezet te hebben zijn we meteen naar de excursie balie gelopen. Je kan de watervallen via de Brazeliaanse en de Argentijnse kant bekijken. Vandaag was het weer heel mooi. Daarom zijn we vandaag direct naar de watervallen aan de Brazeliaanse kant gegaan. Hier hebben we ook echt geen spijt van gekregen. Toen we bij de lange wachtrij om naar binnen te gaan kwamen hebben we de wachtrij voor een gedeelte geskipt haha. Er liepen diverse mensen langs de lange wachtrij af. Wij hebben gewoon net gedaan alsof we bij die andere mensen hoorde. Scheelde een flinke wachtrij 😋. Ach ja soms moet dat kunnen 😊. Het was echt super mooi. Echt heel indrukwekkend. Hier de nodige uren rond gelopen en in de namiddag nog even lekker het zwembad op het hotel in. Wat we morgen gaan doen weten we nog even niet. Eerst proberen wat uit te slapen. Ze geven vooralsnog niet al te best weer op. Zondag gaan we de watervallen via de Argentijnse kant bekijken. Vanavond een hapje in het hotel eten en optijd ons bedje in. Was een erg kort nachtje en we zijn best moe. ( Meer foto's via Polarsteps)

1. Ria Detische:
    3 november 2018
    Wauw wat is dat prachtig. Geen woord te veel gezegd Ramona. Geniet ervan groetjes Ria