Team rechter achterband

30 september 2016 - Solitaire, Namibië

Boh wat een lekker nachtje hebben we gehad afgelopen nacht. Wat is dat heerlijk om in zo'n tent met vast bed en eigen badkamer  te slapen.  Vooral Remy vond de wc vaak afgelopen nacht. Zal er niet verder over uitwijden haha. Alle tent zeilen op en naar de sterrenhemel kijken tot je in slaap valt. Zoveel sterren hebben we nog nooit gezien. Toen we eenmaal in bed lagen hoorde we ook allerlei geluiden net buiten de tent. Wat het precies geweest is geen idee. Moet trouwens nog iets recht zetten. Het was gisteren geen jakhals wat we gezien hadden, maar het was de Kaapse vos. Maar het was in ieder geval een mooi dier. Vanmorgen hadden we een ontbijt pakketje gevraagd, omdat we al optijd in de sossus vallei wilde zijn voor de zonsopkomst.  Eenmaal aangekomen voor de gate moesten we ff wachten. We waren niet de enigste. Haha. Na een paar minuten mochten we naar binnen. De sossus vallei staat bekend om de rode zand duinen. Deze zij  echt meters hoog. Erg mooi om te zien. Zeker met zonsopkomst. Remy is uiteindelijk zelfs de dune 45 opgelopen.  Ik heb dit niet gedaan. Ik heb fijn foto's van onderop gemaakt. Daarna zijn  we nog naar deadvlei doorgereden. De naam zegt het al. De bomen zijn dood. Na een korte stop zijn we terug naar de uitgang gereden. Nog wat dieren zoals impala, oryx en struisvogels gezien. We hebben er zelfs een zien rennen. Remy heeft geprobeerd om hem bij te houden en moest er zeker 50 km per uur voor rijden. Vind het zo'n grappige dieren.  Na een korte stop zijn we doorgereden naar Solitaire.  Qua afstand viel het vandaag ook wel mee. Ongeveer 350 km. We hebben in totaal tot nu toe al meer dan 2000 km gereden en we zijn er nog geen week. Dat belooft wat voor de komende weken. Eenmaal in solitaire aangekomen hebben we bij het tankstation een appelstrudel gegeten. Het schijnt er hier echt bekend om te staan. Dat hebben we dus ook ff geprobeerd.  Nou inderdaad het was lekker maar erg veel. Niet normaal zo'n groot stuk. Het tankstation en de bakker is eigenlijk ook het enige wat Solitaire heeft. En natuurlijk de guest farm waar we slapen. Deze ligt op zo'n km van het tankstation.  Aangekomen bij onze volgende accommodatie hoorde Remy dar we een lekke band hadden. Ik dacht echt' Nee eeeen dat meen je niet!' En nu?! We staan echt in de middle of nowhere.  Bij de receptie maar even gaan vragen wat we het beste konden doen. Uiteraard de band verwisselen,  maar op die wegen hier wil je echt niet zonder reserve band rijden. Bij de receptie verwezen ze ons terug naar het tankstation.  Hier konden ze kapotte banden maken of als je geluk had hadden ze een nieuwe mocht dit nodig zijn. Eerste hebben we de band verwisseld. Dit voorkwam dat we hem nog veder kapot zouden rijden. Op 10 minuten hadden we deze verwisseld. Tja we krijgen er langzaam wat handigheid in. Nog even oefenen en we zijn snel genoeg om met ons tweeën een band bij Max Vesta open te wisselen haha. Op naar het tankstation.  En gelukkig konden we daar inderdaad de band laten maken. We hebben er een prop in laten zetten.  Dit hebben we in het  verleden in Zuid Afrika ook al laten doen en het werkt prima. Dus op hoop van zegen dat het bij deze ene keer blijft. Ben er wel bang voor, maar we zien wel haha.  Vanmiddag nog lekker aan het zwembadje gelegen en nu onder het genot van een Savanna Dry het verslagje typen. Op naar het volgende avontuur.

1. Bea:
    1 oktober 2016
    Dacht al, dat het geen jakhals was. Daar was ie te mooi voor. Prachtig dier.
    Wat een ervaringen allemaal. Bedankt voor de moeite, die jullie nemen om iedereen hier mee te laten genieten. Groetjes xxx
  2. Ria Detische:
    1 oktober 2016
    Zou je zeggen oud ijzer op de straat en dan zo een flinke band door horen. Maar gelukkig weer op gelost. Swakopmund moet bijzonder zijn, dit is ook de plaats waar carnaval Keulen naar toe gaat om carnaval te vieren. Floortje Dessing is hier ook geweest bij 3 op reis, trouwens zij was ook in dat kasteel. Prachtig dat jullie dit nu ook zelf zien allemaal.
    Geniet er van Raica overleefd het hier wel.
    Groetjes
  3. Jornic:
    1 oktober 2016
    Lekker aan het genieten, lees ik!!! Ben benieuwd naar de volgende verhalen !!! Xxx nic
  4. Anja:
    2 oktober 2016
    Bewaar dat stukje ijzer maar goed als herinnering.