Duiken duiken en nog eens duiken

24 mei 2018 - Tambon Ko Tao, Thailand

22-05-2018

Vanmorgen hadden we wat meer tijd en konden we rustig aan doen. We werden pas om 08.15 uur opgehaald door de duikschool. Vandaag starten we met de rescue diver opleiding. Deze opleiding duurt 3 dagen en ziet er als volgt uit. In de morgen krijgen we theorie les en s middags gaan we met de boot mee en gaan we de oefeningen in het water doen. Gewoon naar visjes duiken zit er de komende dagen dus niet in. Omdat Remy en ik allebei ons ehbo diploma al hebben kunnen we dat gedeelte en het reanimeren overslaan. De eerste dag was erg leuk en leerzaam. Zijn lekker wat verbrand aangezien je meer boven dan onderwater bezig bent. Benieuwd wat dag 2 ons gaat brengen. Net voor het slapen nog wat in het lesboek gelezen, maar op een gegeven moment vielen mijn oogjes toch dicht. Lekker slapen en morgen weer verder met de cursus.

23-05-2018

Na het ontbijt werden we weer netjes opgehaald. S morgens stond weer in het teken van theorie. Vandaag stond er wel wat drogere kost op het programma, maar ook dat hoort er af en toe bij. Ik moet wel zeggen dat de instructeur Brody het wel goed en leuk brengt. Dat scheelt al een heleboel. Na de lunch zijn we de boot weer opgegaan. Vandaag oefenen we met een soort lotus. Wat is het leuk en interessant om te doen. Sommige dingen zijn wel best pittig en lastig. Bijvoorbeeld een slachtoffer een stuk verslepen, beademen en ook nog eens de boot op zien te krijgen. Dat was behoorlijk zwaar. Na de tweede duik waren we ook allebei afgebrand. Echt dood op!  We hebben op aanraden van Brody bij café Sol gegeten. Dit was ook er lekker. Thx voor de tip 😊. Vanavond nog wat leren en morgen examen van de rescue cursus. Hopen dat alles er goed in zit.

24-05-2018

Redelijk slechte nacht achter de rug. Vannacht is het hier op het eiland behoorlijk slecht weer geweest. Regen kwam met bakken uit de hemel vallen en het onweerde behoorlijk. Flinke flitsen en donderslagen. De deur van het balkon klapperde er gewoon van. Ook vanmorgen was het nog nat. Na het ontbijt weer opgehaald om naar de duikschool te gaan. We beginnen met wat uitleg hoe we zuurstof aan een slachtoffer kunnen toe dienen. Remy heeft hier al vanuit de brandweer wel eens wat van gehad, maar voor mij was het allemaal nieuw. Na de uitleg moesten we er aan geloven. Het theorie examen moest gemaakt worden. Gelukkig voor beide onderdelen geslaagd 😊. Na de lunch zijn we de boot opgegaan en hebben we in de praktijk moeten laten zien wat we de afgelopen dagen geleerd hadden. Dat ging goed en we kregen te horen dat we geslaagd waren. Yesss dat is altijd fijn om te horen. Het was een leuke en leerzame cursus. Hopelijk hebben we het nooit nodig. Brody was onze instructeur tijdens de cursus. Hij heeft het ons heel leuk en duidelijk geleerd.  Vanavond nog een kruidenstempel massage gehad van een uur en na het eten weer terug naar het hotel gegaan. Nu maar snel gaan slapen. Morgenvroeg staan er weer 2 fun duiken gepland.

1. Bea:
    24 mei 2018
    Lekker genieten dus !!!!!!!!!!!!!!!!
  2. Tineke:
    24 mei 2018
    Leuk om te horen proficiat.
    Nu nog even genieten deze Dagen.
    Veel plezier.

Tini