Van Koh Tao naar Koh Samui

28 mei 2018 - Ko Samui, Thailand

Laatste nacht Koh Tao zit er helaas op.  Wat hebben we hier een leuke tijd gehad. We hebben niet veel van het eiland gezien.  We zijn vooral voor de onderwaterwereld gekomen. Zal als ik thuis ben wat foto's en video's delen op Facebook. Eerst wat vertellen over het resort waar we zaten Haad Tien by beach. Dit was echt prima en mooi. Schone en nette kamer die elke dag goed werd schoon gemaakt. We hebben al met al alleen bijna geen gebruik gemaakt van het resort. Alleen op de aankomst dag hebben we wat gegeten in het restaurant s avonds. Was lekker trouwens. We hebben maar een keer in het zwembad gelegen en niet een keer in de zee bij het hotel. We werden s morgens wakker en ontbeten in het hotel waarna we door de taxi van de duikschool werden opgehaald om vervolgens lekker de duiken of met de cursus bezig te zijn. We kwamen  bijna alle dagen pas na 22.00 uur weer aan op het resort. Dan is het natuurlijk jammer om op z'n mooi resort te zitten en zo weinig van de faciliteiten gebruik te maken. We  aten s avonds liever in het centrum zal ik maar zeggen waar we veel meer keuze hadden in eten, massages en leuke barretjes. Mochten we dus ooit nog eens terug gaan wat ik zeker niet uitsluit dan zullen we meer in het centrum gaan zitten met de accommodatie en op loop afstand van de duikschool en alle andere gezellig plekken. Wij zijn gewoon geen hotel zitters 😜. Over Impian divers kan ik niks anders dan heel veel goeds zeggen. Hele vriendelijke eigenaar en heel leuk en kundig personeel die daar werken. We zijn heel blij dat we de cursus bij hun hebben gevolgd ook nog eens in onze eigen taal. De instructeur Brody was echt een hele toffe gast die alles super leuk, duidelijk en met rust en geduld uitlegde. Echt een top tijd hebben we met hun beleefd. 9 nachtjes zijn voorbij gevlogen! Nu zitten we op de boot terug naar Koh Samui om daar nog 1 nachtje te blijven slapen voor we morgenavond eerst via Kuala Lumpur terug vliegen naar Amsterdam. Dan zit de vakantie er pas echt op. Nu nog niet teveel over na denken. Tijdens het duiken hebben we dit keer helaas geen schildpad gezien, maar op de boot terug naar Koh Samui zagen we er gelukkig wel nog een. Helaas geen foto. Ik was net te laat 😔. We  kwamen ruim optijd aan op Koh Samui. Bij de pier hebben we meteen een taxi genomen richting het hotel. Dat is echt maar 10 minuten rijden vanaf de luchthaven.  Bij het hotel zie je zo de vliegtuigen over komen. We slapen vannacht in het Dara beach resort. Mooi resort met hele mooie grote kamers en direct aan het strand. Net na de middag ff naar het hard rock cafe gelopen dat hier vlakbij ligt. Even een pin voor een collega en mezelf halen. Remy heeft ook nog een t shirt voor een collega meegenomen. Meteen maar een hapje gegeten en toen terug naar het hotel. Lekker een paar uurtjes op het strand gelegen. Mijn drumcomputer geeft aan dat het zeewater 35 graden is. Je loopt hier de zee dus niet in om af te koelen! Het is echt warm. Koh Samui is echt heel anders dan Koh Tao.  Ons beviel Koh Tao beter. Toch een stuk rustiger. Hier wordt je bij ieder restaurant aangesproken. Veel live muziek maar dan allemaal door elkaar heen. Al met al nog toeristiser en drukker dan Koh Tao.  Leuk voor een dag maar hier zouden wij niet veel langer willen blijven ondanks heg mooie hotel. Vanavond ook nog even naar het Hrc geweest. Ook hier was live muziek. Net maar even contact opgenomen met de creditcard maatschappij. Ze hebben de rekening bij het hrc namelijk dubbel afgehouden. Anders deze week maar de bellen. Zal wel weer goed komen. Vanavond ook ingecheckt voor onze beide vluchten van morgen. Morgen hebben we een late check out en gaan we morgenvroeg nog even een paar uurtjes naar het strand voordat we weer aan de terugreis moeten  beginnen.

1. Bea:
    28 mei 2018
    Geniet nog heel even en goede terugreis Groetjesxxx
  2. Ria Detische:
    28 mei 2018
    Goeie reis terug. Ff genieten nog.
  3. Jornic:
    Goede reis en tot Woensdag!!!! X nic en Jeroen