Wauw wat een dag aan de Argentijnse kant van de watervallen

4 november 2018 - Foz do Iguaçu, Argentinië

Wauw wat een dag. Vannacht is de klok hier een uurtje vooruit gegaan. Dat betekent dat het tijdsverschil met Nederland nu 3 uur is. Wij lopen Dus 3 uur achter op Nederland. Gelukkig is met de wekker vanmorgen niks verkeerd gegaan. Optijd gaan ontbijten. Om 08.00 uur werden we door een taxi opgehaald en zijn we de grens met Argentinië overgegaan. De grens aan zich ligt hier vlak bij het hotel. De entree van het park lag op ongeveer 20 minuten rijden. We hebben vandaag weer de nodige stempels in onze paspoorten verzameld. De grensformaliteiten gingen snel en soepel. In Argentinië blijkt een tijdsverschil van 1 uur te zijn ten opzichte van Brazilië. We kwamen Argentijnse tijd net voor 08.00 uur aan bij de ingang van het park. De taxi chauffeur had ons wat tips gegeven over het park. Er rijd namelijk een treintje naar het verste punt in het park genaamd (devilspool). Hij rade aan om daar als eerste naartoe te gaan. Dit was een schot in de roos. Voordat het echt druk werd hadden wij het al gezien. Er wordt gezegd dat Argentinië de watervallen heeft en Brazilië de uitzichten. Wij zijn het hier niet helemaal mee eens! Ook de Argentijnse kant heeft hele mooie uitzichten op de watervallen. Ik wil er verder niet te veel over zeggen. Kijk zelf maar naar de foto's. Qua dieren hebben we vandaag niet zo heel veel gezien helaas. Het was een hele mooie en vooral warme dag. Dus de dieren lagen verscholen. We hebben wel wat mooie vogels en heel veel mooie vlinders gezien. Rond 14.00 uur zijn we terug gereden naar het hotel. Na alle grensformaliteiten zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen. Vanavond hebben we een taxi genomen naar het stadje Iguasu. Hier hebben we bij een heerlijk Italiaans restaurant wat gegeten. Nu moe maar zeer voldaan snel de blog online zetten en dan lekker gaan slapen. Morgen hebben we weer een reis/ vliegdag voor de boeg. (Meer foto's via Polarsteps)

1. Jornic:
    Mooie foto's!!! Mooie dag!!! X nic
  2. Tineke:
    Mooi zeg
  3. Ria Detische:
    Wat zullen jullie genoten hebben. Prachtig. Mooie foto's
  4. Ramona:
    5 november 2018
    Dank jullie wel voor de reacties. Ja het was gisteren super mooi. We hadden een geweldige dag. Op naar het volgende Brazilië avontuur. Over 2 dagen gaan we zelf rond rijden hier 😊😉
  5. Tonny Hintzen:
    Super mooi