Wauw wat een gave dag

21 mei 2018 - Tambon Ko Tao, Thailand

Vandaag dag 2 alweer.  Eens kijken wat we vandaag weer allemaal gaan meemaken. De wekker stond erg vroeg, want we maken vandaag 2 ochtend duiken. We werden om 06.45 uur al opgehaald door de duikschool. Pfff vakantie is niet altijd makkelijk 😜. Onze spullen leggen nog aan boord dus we waren snel klaar op de duikschool. We waren maar met een klein groepje om te duiken. Ook vandaag duiken we weer met Bas samen. Een relaxte jonge gast uit Brabant. Ben nu even de naam van de eerste duikstek kwijt, maar het was iets meer dan 30 minuten varen. We zitten op het einde van het walvissen seizoen, maar gisteren hadden ze er op die duikstek nog een gezien. We hopen dus op het beste. Terwijl we bijna op de duikstek zijn hoort de kapitein dat er 1 walvis is gezien. Iedereen wordt lichtelijk gek aan boord en we hangen snel onze spullen om. Naarmate we dichter bij de duikstek komen zien we dat we niet de enige duikers zijn vandaag haha. Net voor we het water ingaan horen we zelfs dat er nog een tweede zou zijn. Terwijl de boot nog vaart springen we een voor een het water in en zakken snel naar beneden. Het duurt een paar minuten, maar dan ineens zien we een walvishaai uit het niets aankomen. WAUW!!!!Wat is ie groot. Zeker 4 meter. Wat is ie nieuwsgierig! Ze komen graag op de belletjes af die duikers maken. Ik begin direct met filmen en foto's maken. Na een paar minuten zagen we zelfs een tweede walvishaai. Dit schijnt echt heel bijzonder te zijn. Zelfs de duikschool eigenaar die hier al meer dan 15 jaar zit heeft dit nog nooit gezien. This is our lucky day. Een paar keer kwam de walvishaai ook recht op ons af. Dan schrik je wel ff. Hij wijkt ook niet zal ik maar zeggen. Dus je zult zelf aan de kant moeten gaan. Als amateur fotograaf heb ik best mooie filmpjes en foto's gemaakt al zeg ik het zelf, maar ik krijg ze beiden niet geüpload op dit moment. Het internet valt te vaak weg. De duikschool heeft wel 1 filmpje van mij op facebook gezet en dit heb ik weer gedeeld. Kan iedereen daar toch een filmpje bekijken. En ja het is echt mijn eigen filmpje. Ben er zelf heel trots op 😊. De tweede duik hebben we bij Green rock gemaakt. Toen we daar aankwamen begon het wat te waaien en te regenen en zelfs flink te flitsen en donderen van het onweer. Snel het water in. Hier hebben we wel wat mooie vissen gezien zoals lionfish en mooie anemonen, maar het kon de eerste duik niet meer overtreffen natuurlijk. Moe maar voldaan terug gevaren naar de haven. Op de duikschool wilde veel mensen de video's en foto's zien. Wat mail adressen uitgewisseld. Er werd nogmaals door  meerdere mensen gezegd dat we geluk hebben gehad. Er zijn mensen die hier al ruim 4 maanden zijn en ze nog niet een keer hebben gezien. Deze dag gaat dus beslist de boeken in. S middag naar een naast gelegen strand gelopen. Hier wat gegeten en later die middag een afspraak gemaakt om op de laatste dag op Koh Tao een traditionele bamboo tattoo te laten zetten. Later die middag nog een heerlijke massage gehad en moe maar zeer voldaan terug gebracht naar het hotel. Hier hebben we nog even aan het zwembad gelegen met een Chang. S avond wat gegeten bij het hotel. We waren te moe om nog ergens heen te gaan. Daarom komt het verslagje ook nu pas online. Vandaag beginnen we aan de cursus resue diver. We zijn eens benieuwd hoe dat gaat bevallen. Ik hoop later deze week nog wat foto's van het duiken online te krijgen. Anders wordt het na de vakantie.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ria Detische:
    22 mei 2018
    Dit is inderdaad een mooi filmpje van die walvishaai. Hopelijk zien jullie nog meer van die mooie vissen. En ja dat relaxe van een brabander dat kennen we he Ramona dat is ook fijn haha. Geniet zeker ook de rest van de vakantie. Groetjes
  2. Ramona:
    22 mei 2018
    Haha dat komt helemaal goed oudjes 😘
  3. Jornic:
    In the Pocket!!! X nic
  4. Tineke:
    22 mei 2018
    Wow wel te gek die grote vissen te zien maar ook wel een beetje eng als dat zo op he af komt.
    Gr tine