Op naar Praag

15 december 2017 - Praag, Tsjechië

Yesss vandaag is het zover. We gaan naar Praag. Wat hebben we er zin in zeg! Zal wel een pittige dag worden vandaag aangezien ik afgelopen nacht nog gewerkt heb, maar goed dat mag de pret niet drukken. Vanmorgen optijd aangekomen in Eindhoven op de luchthaven. Het is maar 1 uur en 10 minuten vliegen. Dus met andere worden opstijgen en bijna direct weer landen. Heerlijk. Rond 09.45 uur zijn we geland op de luchthaven van Praag. We hebben alleen een klein rugzakje bij dus we konden direct naar buiten lopen. Op naar de aerobus om naar het centrum te gaan. Het openbaar vervoer hier is echt spot goedkoop. Na 45 minuten kwamen we aan bij het grote trein station. Hier hebben we de tram nog even gepakt richting het hotel. Dat was wel nog even een dingetje. Het was een groot heel groot station. Maar na wat navraag zijn we de goede kant opgelopen van de tramhalte. Rond 11.00 uur kwamen we aan bij het hotel. We slapen 3 nachtjes in het Best Western hotel Pav. Gelukkig konden we al inchecken en de spullen op de kamer zetten. Prima hotelletje met een prima ligging. Wat werkt tripadvisor toch goed. Wat maken wij hier toch altijd veel gebruik van in de voorbereiding en tijdens de tripjes en vakanties. Nadat we de spullen hadden afgezet was het tijd om wat te eten. Hop naar het hard rock cafe. Even een pin voor een collega en onszelf gescoord en een hapje en een drankje genuttigd. Na zo'n lange tijd smaakt dat weer prima. Na de lunch hebben we nog wat rond gelopen in de stad en zijn we de kerstmarkt op geweest. Heerlijk al die geuren en de sfeer wat er hangt. Rond 16.00 uur begon ik toch wel erg moe te worden en had ik het steen koud. De vermoeidheid van niet naar bed gaan naar een nachtdienst kwam behoorlijk aan. We zij terug naar het hotel gegaan en ben even voor 3 uurtjes op bed gaan liggen. Heerlijk. Ik stond weer op als herboren. We konden er weer tegen aan. We gingen er weer opuit. Wat is de stad s avonds toch mooi. Al die mooie gebouwen zijn super mooi verlicht. Ook de kerstversieringen in de stad zijn er mooi. We hebben heerlijk gegeten bij een pizzeria. Ook nog even over de kerstmarkt by night. Ook erg mooi natuurlijk. Via het water terug gelopen naar het hotel. Nu lekker slapen zodat we er morgen weer fris en fruitig tegen aan kunnen.

1. Tineke:
    Mooi zeg moontje.
    Jullie samen veel plezier xx
  2. Michelle Pluymaekers:
    16 december 2017
    Leuk!! eniet er samen van!
  3. Bea:
    16 december 2017
    Ziet er allemaal heel mooi en romantisch uit hihihi !!!!!!!!!!!!!!!.
  4. Ramona:
    Het is ook schitterend 😊
  5. Detische:
    16 december 2017
    Mooi hoor. Fijn dat het jullie bevalt.
    Groetjes de oudtjes
  6. Ramona:
    16 december 2017
    Haha ja bevalt super goed 😉