We zijn weer thuis

22 oktober 2016 - Obbicht, Nederland

Om met gisteravond nog even te beginnen. We hebben echt heerlijk gegeten bij de bush bar. Er komen weinig toeristen en veel locals. Dus erg gezellig. Met de rit naar het restaurant toe probeerde een taxichauffeur ons nog ff in de nek te slaan. Haha nou dat is niet gelukt! Hij voelde zich zo bescheten dat hij ons zelfs voor niks heeft gebracht uiteindelijk.  Wilde hem wat geven maar dat wilde hij niet. Nou jammer dan. Don't fuck with us! Haha. Echt heerlijk gegeten en met een Afrikaanse meid gesproken die volgend jaar naar Nederland komt om te hockeyen.  Hoe leuk is dat! Kleine wereld. Weer met de taxi terug naar het guesthouse.  Dit keer wel een normale taxichauffeur haha. Wat laatste spullen klaar gelegd voor de terug reis en geprobeerd te slapen. Met de nadruk op geprobeerd,  want het lukte dus niet. Rond 23.30 uur van ellende maar opgestaan en in de tuin naast het zwembad gaan zitten. Nog wat geappt met mijn schoonouders en Jornic hihi. En met Jamila gebeld via fb. Ging touwen goed he! Hihi. Toch rond 01.30 uur maar weer naar binnen om te proberen te slapen. Uiteindelijk is dit ook nog wel even gelukt. Vanmorgen om 08.00 uur weer aan het ontbijt.  Weer geprobeerd in te checken, want dat lukte me afgelopen nacht niet. Nu gelukkig wel dus we komen weer naar Nederland haha. Echt de laatste spulletjes gepakt en nu wachten tot het 13.00 uur wordt. Dan worden we opgehaald en naar de luchthaven gebracht. We hebben onze eerste vlucht van Windhoek naar Johannesburg om 16.00 uur. Hopen dat de terugreis spoedig verloopt. We hebben onze koelbox die we aan begin van de vakantie gekocht hebben weer door verkocht. Haha. Konden hem toch niet mee naar huis nemen. Dus ook dat is weer goed opgelost. Wij ervanaf en iemand anders er blij mee gemaakt. Het werd 13.00 uur. Geen taxichauffeur te bekennen.  Het werd 13.20 uur nog niemand. Om 13.30 uur toch maar eens gaan bellen. Waar blijft de chauffeur. Hij stond vast in het verkeer kregen we te horen. Ik begon het lichtelijk op mijn heupen te krijgen. We moeten voor 15.00 uur de bagage ingeleverd hebben. We hadden ons voorgenomen om nog even te wachten en anders een andere taxi te nemen. Net op het moment dat we wilde gaan bellen kwam de chauffeur.  Hij stond in het verkeer vast, omdat de president van Namibië had besloten om te gaan vliegen. Bijna heel Windhoek ligt dan schijnbaar plat. Al met al kon hij er dus niks aan doen. Hij heeft ons ook snel op de luchthaven afgezet. Nu staan we weer in de rij om onze tassen in te checken. Het hem gaat allemaal erg langzaam. We hebben behoorlijk lang in de rij gestaan, maar hebben de vlucht gelukkig wel gehaald.  Het eerste vluchtje duurt maar 1 uur en 35 minuten.  Aangekomen op Johannesburg nog wat kleine souvenirs gekocht en lekker gegeten. Hadden we eten in het vliegtuig, maar dit had ik niet gepakt. De vlucht van Johannesburg naar München duurde 10.5 uur en 30 minuten.  Remy heeft redelijk geslapen en ik ben gelukkig ook ff weg geweest. Toen we aankwamen in München begon het gestress. We hadden maar een uurtje om over te stappen en bij de juiste gate te komen. En dat terwijl deze luchthaven erg groot is. Om een lang verhaal erg kort te maken. We hebben het gehaald en zitten nu 08.50 uur in het vliegtuig opweg naar Brussel. Dit vluchtje zal ongeveer een uurtje duren. Hopen dat alles goed is gegaan met de bagage en dat de flessen wijn nog heel zijn haha. En dan als een raket terug naar Obbicht. Benieuwd hoe Raica weer op ons gaat reageren. Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor de leuke reacties via welke weg dan ook. Ik heb de reisverslagen zoals altijd weer met veel plezier gemaakt. Op naar het volgende avontuur.  Tot een volgende reis!

1. Jornic:
    Welkom Thuis!!!! XXX JORNIC
  2. Ramona:
    Thanks
  3. Gwendy:
    22 oktober 2016
    Fijn dat jullie terug zijn☺️☺️☺️☺️☺️. Rust nu maar lekker uit van die vermoeiende vakantie. Dikke kus
  4. Ramona:
    thanks
  5. Ria Detische:
    22 oktober 2016
    Gelukkig jullie zijn weer veilig thuis. Jullie hebben kunnen genieten en wij van jullie reisverhalen. Maar de waarheid is blij dat we jullie weer gezien hebben.
  6. Ramona:
    Haha ja dat weten we