Derde dag Berlijn

15 september 2012 - Berlijn, Duitsland

Echt als een blok geslapen afgelopen nacht. Had vanmorgen zelfs moeite om op te staan,maar goed we hebben maar een paar dagen dus geen tijd om te lamballen. Dus gingen we weer op pad. Vandaag hadden we het olympische stadion op het programma staan en de Berlijnse muur. We zijn eerst naar het stadion gegaan. We hadden daar een rondleiding geboekt van een uur. Jammer was wel in het Duits. Remy kon het aardig volgen. Ik heb vooral gekeken en foto's gemaakt. Hier en daar vertelde Remy me wat er vertelt werd. Fijn he zo'n talen knobbel. Het was een erg mooi stadion. We zijn op de ere gast tribune geweest en in de kleedkamer waar Brazilie in 2004 ook heeft gezeten. Ook zijn we in de vip lounge geweest. Erg leuk om te zien. Hier kom je normaal natuurlijk nooit. We hebben ook naast de grasmat gestaan. We mochten er niet op! Daarna zijn we nog naar de klokken toren achter het stadion gegaan. Hitler hield hier vroeger altijd zijn toespraken. We zijn ook nog boven in de toren geweest. Hier hadden we een heel mooi uitzicht over Berlijn. S middags zijn we naar het langste stuk Berlijnse muur gaan kijken wat nog intact is. Ook dit was mooi om te zien. Mooie graffiti staat er op de muur aan de westkant. De oostkant was niet zo mooi. Vanavond zijn we weer bij het hrc geweest om onze kaart leeg te maken. Vanavond gaan we een beetje optijd slapen. Morgen gaan we naar de dierentuin hier in de stad. Dan hebben we eigenlijk ook alles gezien wat we graag wilde en kunnen we morgen weer naar huis. Dit zal ook mijn laatste verslagje zijn. Morgen moeten we optijd uitchecken en heb daarna waarschijnlijk geen internet meer. Maar de rest vertellen we thuis wel. Ik vond het in ieder geval weer leuk om iedere dag een klein verslagje te maken. Hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen! Tot de volgende reis of stedentrip