Tweede indrukwekkende dag

14 september 2012 - Berlijn, Duitsland

Vandaag zijn we naar het ontbijt naar het concentratie kamp Sachenhausen gegaan. Wat was dit indrukwekkend zeg! We hadden een apparaat gehuurd waar we alle uitleg in het Nederlands op kregen. Echt niet te bevatten wat zich daar 70 jaar geleden allemaal heeft afgespeeld. We hebben hier de nodige uurtjes rond gelopen. Ver in de middag zijn we weer richting het station gegaan en hebben we daar nog ff gauw een broodje gegeten. Daarna weer terug richting het centrum. Vanavond hebben we bij een Italiaans restaurant gegeten in de straat Unter die Linden. Smaakte best goed. We zijn daarna nog ff terug gelopen naar de Branderburgertor. Die hadden we natuurlijk al gezien,maar nog niet in de avond. Nu was ie mooi verlicht. Een paar foto's gemaakt. Daarna wilde we terug naar het hotel,maar hadden we nog een hele leuke meevaller. We liepen terug via het rijksgebouw. Boven de Duitse tweede kamer heb je een grote glazen koepel waar je als toerist in kan en een paar foto's kan nemen. Hiervoor moet je je alleen wel via een site een aantal dagen van tevoren aanmelden. Dit wisten wij niet en hadden dit dus ook niet gedaan. Maar met een beetje geluk mochten we toch nog naar binnen. Dit omdat het helemaal niet druk was. Af en toe moet je toch een beetje geluk hebben. Was ook erg leuk om te zien. En nu kunnen we ook zeggen als we het nog eens op tv zien:Daar zijn wij ook binnen geweest. Nu zijn we weer op de hotel kamer en gaan lekker slapen. Morgen willen we naar het olympisch stadion. En we willen nog wat meer van de Berlijnse muur zien. We hebben vandaag wel al een klein stukje gezien,maar willen er nog wat meer van zien.