Laatste ritje Zuid Afrika en een geweldige middag met super lieve vrienden

14 oktober 2017 - Malelane, Zuid-Afrika

Het was een kort nachtje. Om 05.30 uur ging de wekker vanmorgen. Vandaag ons laatste ritje voorlopig in Zuid Afrika.  We rijden van Melalane terug naar Johannesburg.  Vanmiddag hebben we met onze Zuid Afrikaanse vrienden Desiree en Shawn afgesproken om te lunchen. We waren iets eerder op het verhuurbedrijf in de buurt van luchthaven. Hier hebben we de auto ingeleverd en een camper van binnen bekeken. Wellicht iets om volgend jaar mee op vakantie te gaan. Hihi.Via het verhuurbedrijf hebben we contact opgenomen met Desiree en Shawn. Ze kwamen ons bij het verhuurbedrijf ophalen. Samen met hun naar een restaurant gereden en echt heerlijk gegeten. Het was wat veel, maar echt heel lekker. Was super leuk en gezellig om ze na twee jaar weer te zien en een hapje en drankje te nuttigen. Baie dankie voor jullie gezelligheid. We zien jullie in de toekomst graag in Nederland. En de volgende keer als we in Zuid Afrika zijn komen we zeker weer langs! Om 18.00 uur hebben ze ons weer afgezet nadat we nog wat sightseeing hadden gedaan in Pretoria. Ook dat was super leuk. Vooral de achtergrond informatie die we nu over van alles en nog wat kregen was erg interessant.  Nadat we de bagage hadden gedropt zijn we door de controle gegaan. Dat was de laatste stempel van deze reis in ons paspoort. Het ging allemaal erg soepel gelukkig. Nog wat Amarula voor thuis gekocht en nu wachten we op het boarden. Al met al hebben we weer een schitterende reis gehad. We hebben in totaal 3500 km gereden over die 3 weken. Zuid Afrika was echt weer geweldig. Zeker niet de laatste keer dat we hier zijn geweest. Mozambique daar in tegen heeft niet gebracht wat we van te voren gedacht en gehoopt hadden. De dagen in Tofo waar we gedoken hebben waren super, maar de rest stelde echt niet veel voor. Jullie hebben ook kunnen lezen hoe we Mozambique hebben afgesloten. We waren blij dat we weg konden. Dus daar zullen we niet snel nog eens naar toe gaan. Voor nu wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op de verhalen en foto's.  In december ben ik weer online dan gaan we naar Praag. En voor volgend jaar hebben we ook grootse plannen,maat hier later meer over. Nu vliegen we via Doha terug naar Nederland en wil ik iedereen zeggen tot de volgende trip/reis.....