Heftige duik dag!

11 oktober 2017 - Sodwana Bay, Zuid-Afrika

Zoals iedere morgen ook vandaag weer voor de wekker wakker. Om 07.00 uur moeten we bij de tractor weer klaar staan om richting het strand te rijden.  Eenmaal aangekomen op het strand zagen we dat de golven enorm waren. Nog erger en hoger dan in Tofo. Oei dat belooft  wat. Na de briefing kregen we te horen dat er nog een mogelijkheid was dat de duik gecanceld werd ivm het heftige weer. We stonden voor vandaag ingepland op op de duikplek Lettuce. Het zou een diepe duik moeten worden. Eenmaal in de boot werd ons nog eens duidelijk gezegd dat we ons goed moesten vast houden. De schipper moest vol door de branding varen. Hij heeft een paar rondjes moeten varen voor hij een opening had gevonden om door de branding te komen. Mocht er op dat moment iemand over boord vallen kon hij niet stoppen en moest je proberen om naar de kant te zwemmen. Dit is niet gebeurd en we zijn goed door de branding gekomen. De boot ging wel meters op en neer. Er zaten zeker golven van ruim 5 meter bij! Na een 35 minuten varen om die ruige zee kwamen we aan op de duikplek. Ons allemaal klaar gemaakt en het water ingegaan. Ook onderwater stond er een behoorlijk stroming. Je werd vaker een aantal meter vooruit geduwd en ook weer achteruit getrokken. Voor de rest viel het onderwater wel mee. Dan heb je er toch minder last van dan boven water.  We zijn op 31 meter geweest vandaag. De duik aan zich heeft maar 24 minuten geduurd, maar dit komt door de diepte. Terug in de boot komen was ook nog al een dingetje. Uiteindelijk is alles goed gegaan en zijn we ook weer veilig op het strand aangekomen. De tweede duik vandaag ging niet door. De zee werd als maar ruiger en het was niet verantwoord om de zee weer op te gaan. Jammer maar helaas. Morgen gaan we het weer proberen en hopen we dat het wat minder is met de golven. Later vanmiddag zijn we terug gelopen naar het strand waar we nog lekker een paar uurtjes hebben gelegen. Heerlijk. Even nog wat kleur proberen te pakken hihi. Na het avond eten lekker optijd naar bed. Morgen gaat de wekker weer vroeg af.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gwendy:
    12 oktober 2017
    Akelig zeg! Knap dat jullie dat durven:). Fijne dag morgen weer💋
  2. Lynn:
    12 oktober 2017
    Veel plezier morgen en wees voorzichtig. Verheug me op de foto's van de haai. Echt sjiek zeg.