Laatste mooie duikdag Sodwana Nat en vandaag 8 jaar getrouwd

12 oktober 2017 - Sodwana Bay, Zuid-Afrika

Vandaag helaas alweer de laatste duikdag hier in Sodwana Bay.  Wat is het snel gegaan en wat hebben we genoten. Om 08.00 uur gaan we voor onze eerste duik vandaag het water in. We duiken vandaag op de duikplek 7 Mile.  Iets verder varen dan de voorgaande duik plekken. National Geografic channel schijnt hier ook vaker te filmen. Nou het is inderdaad een schitterende plek. Veel mooi koraal en vissen gezien. Ook de walvissen weer onderwater gehoord. We hebben echt behoorlijk lang gedoken.  Zijn 62 minuten onder geweest. De maximale diepte waar we op geweest zijn is 23 meter. De tweede duik was weer om 11.00 uur. Dit keer op duikplek 2 Mile.  Ook dit was ook weer erg mooi. We kunnen best wel zeggen dat Zuid Afrika en Tofo in Mozambique de mooiste plekken zijn waar we tot nu toe gedoken hebben. Zelf mooier dan Egypte.  De tweede duik zijn we 52 minuten onder geweest en zijn we op maximaal 18 meter geweest. Na het duiken hebben we al onze spullen schoon gespoeld en hebben we alles ingeleverd. Bah wat een baal momentje dat het er weer op zit. Maar hier gaan we zeker weten nog eens terug komen in de toekomst! Na een lichte lunch die we van het strand hadden meegenomen zijn we later vanmiddag weer terug gelopen naar het strand.  Hier hebben we nog heerlijk wat uurtjes gelegen en gezwommen. De zee was vandaag in vergelijk met eerder deze week heel erg rustig. Rond 17.00 uur kwamen de walvissen weer voorbij. We hebben er echt veel gezien vandaag. Wauw! S avonds als de zon weg is koelt het toch weer wat af dus uiteindelijk terug gelopen naar ons hutje. Lekker een Savanna Dry meegenomen om op ons terrasje te genieten van een schitterende dag. Logboekjes laten aftekenen en nog wat gegeten in het restaurantje.  Van een van de instructeurs nog een leuk filmpje van de eerste duik vandaag gekregen. Ik hoop deze morgen online te kunnen zetten als we beter internet hebben. Ook probeer ik dan nog wat nieuwe foto's te uploaden. Morgen vertrekken we voor onze laatste overnachting deze vakantie hier in Zuid Afrika,maar hier later meer over.

1. Lynn:
    12 oktober 2017
    Van harte gefeliciteerd met jullie 8 jarige trouwdag👍👍. Geniet morgen van jullie laatste dag en ik wens jullie een veilige terug reis zaterdag naar huis. Wat is het snel voorbij gegaan. Maar jullie hebben wel geweldige ervaringen opgedaan. Dat neemt niemand van jullie af. Liefs Lynn. 💋💋✋
  2. Bea:
    13 oktober 2017
    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie jubileum en nog heel veel gelukkige jaren samen.
    Groetjes Bea xxx
  3. Ramona: