Heerlijk gedoken in Sodwana Bay

10 oktober 2017 - Sodwana Bay, Zuid-Afrika

Wat hebben wij gisteren een goed besluit genomen om in Mozambique te vertrekken en terug te gaan naar Zuid Afrika.  Gisteravond geregeld dat we vandaag 2 duiken zouden maken. Gisteravond de uitrusting gepast en klaar gezet in een kratje. Vanmorgen om 07.00 uur moesten we klaar staan met ons wetsuit aan. De krat met het overige duikmateriaal werd in de aanhanger gezet en we werden met de tractor en aanhanger naar het strand gereden. Op het strand de briefing gehad en de flessen in orde gemaakt. Yesss we konden de zee weer op. Tijdens de boot tocht zag ik een grote walvis uit het water springen. Wat blijft dat een mooi gezicht zeg! Na dit mooie moment zijn we op een rif gaan duiken dat hier net voor het strand ligt. Het heet 2 Mile.  Wauw wat is het hier ook weer mooi zeg. Heel veel koraal. Ook schitterende grote en kleine vissen. Paar kleine roggen gezien, kleine slakjes en nog veel meer. We zijn op maximaal 14 meter geweest. Je ziet zo maar je hoeft niet diep te gaan voor mooie dingen! We hebben 53 minuten gedoken en hadden allebei de fles maar voor de helft leeg. Dus dat doen we netjes. Na de eerste duik zijn we terug naar het strand gevaren om de flessen te wisselen. Dit in tegenstelling van duiken in Tofo Mozambique.  Daar werd de fles op de boot gewisseld en moesten we op de boot wachten voor we de tweede duik konden maken. Nu terug varen naar het strand is eigenlijk veel fijner. Zeker voor Remy. Hij wordt daardoor niet zo snel zeeziek gelukkig. Na 1.5 uur zijn we weer opnieuw de zee opgegaan. Dit keer hebben we gedoken op een duikplaats die Pinnacles heet. Hier zijn we niet dieper geweest dan 12 meter. En hier hebben we 51 minuten gedoken. Remy en ik waren de enigste van de groep die op dat moment nog beneden waren. De rest van de groep hadden de fles allemaal leeg. Wij vragen ons echt af wat ze verkeerd doen,want ook de tweede keer hadden we de fles maar voor de helft leeg. Dit keer was ik echt helemaal in mijn nopjes! Onder een rots lag een wit punt haai te relaxen.  Uiteraard wat foto's en video's van geprobeerd te maken, maar zoals al eerder beschreven kan ik deze pas later online zetten. De tweede keer dat ik naar die haai ging kijken zag ik dat er nog een grote mureen voor de haai lag. Wauw echt geweldig. Gelukkig ook een paar foto's ervan. Verder ook weer veel andere mooie vissen gezien. Eerlijk is eerlijk het is hier geweldig om te duiken. Morgen gaan we weer 2 duiken maken. Hopelijk zien we dan ook weer veel. Voor nu is het lekker relaxen. Vanmiddag even naar het supermarktje gelopen hier op het park. Met mooi weer weg gegaan en met regen wind en onweer weer terug gelopen. Er is een kleine storm op komst zeggen ze dus we zijn eens benieuwd. Vanavond hebben we nog eens zelf gekookt. We hadden geen zin om in het restaurant te eten. We hebben lekker makkelijk gedaan. We hebben zelf champignonnensoep gemaakt met een broodje kaas erbij. Smaakt goed. De hele avond bleef het waaien en af en toe regenen.  We zijn daardoor maar lekker op tijd naar ons hutje gegaan en zijn lekker op tijd gaan slapen.

1. Gwendy:
    12 oktober 2017