Met gierende bandjes weg uit Mozambique. Terug naar Zuid Afrika

9 oktober 2017 - Sodwana Bay, Zuid-Afrika

Ons valt het tot nu toe behoorlijk tegen. Gisteren geprobeerd om duiken te regelen maar dat ging niet meer. Vanmorgen direct naar de duikschool. Kunnen vandaag gelukkig wel duiken! Dat is al een grote opluchting. We konden twee keer gaan, maar de eerste duik werd gemaakt op 38 meter. Dat gaan we dus niet doen! Op de eerste plaats mogen we zo diep niet gaan en ten tweede zien we daar de meerwaarde niet van in. Maar weer terug naar de Lodge waar we slapen. Om 09.00 uur moeten we terug in op de duikschool zijn om rond 11.00 uur te kunnen duiken. Tot nu toe snappen we niet dat Riksja ons hier naartoe stuurt. Buiten het duiken is hier ook echt geen klote te beleven. Dit zou de badplaats van Mozambique moeten zijn. Nou het valt dus wat tegen. We hebben al verschillende keren overwogen om naar de volgende accommodatie te bellen om te kijken of we daar eerder terecht kunnen. Dit hebben we uiteindelijk ook maar gedaan. We hebben het hier echt allebei niet naar onze zin. De accommodatie valt tegen. Het plaatsje aan zich valt tegen. We hebben geen zin om hier nog 2 nachten met tegenzin te zitten. Remy heeft gebeld naar Zuid Afrika om te kijken of ze voor 2 nachten nog een kamer hadden. Dit was het geval. Het kost ons €181 extra voor die 2 nachten.  Nou dat hebben we er graag voor over. Meteen geregeld dat we zouden uitchecken en die kant op kwamen. Bij de receptie van de Lodge waar we afgelopen nacht sliepen keken ze wat raar dat we wilde uitchecken, maar dat kon ons niks schelen. Volle gas terug naar Zuid Afrika! In eerste instantie nog flink moeten zoeken naar de grensovergang, maar om 11.00 uur waren we beide overgangen gepasseerd en waren we weer terug in Zuid Afrika. Dat ging gelukkig allemaal erg goed en soepel. Rond 12.30 uur kwamen we aan bij coral divers waar we nu dus 4 nachten slapen in plaats van 2. Even wat geluncht en daarna lekker gerelaxt. Vanavond krijgen we info over het duiken. Hopelijk morgen lekker de zee in. Het internet is hier erg duur en heel traag. Het zal daarom een aantal dagen duren voor ik de andere verslagjes online zet.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jornic:
    9 oktober 2017
    Hi, voor die euro 180 zit ik toch liever 2 dagen zuid Afrika dan in Van der Valk in Urmond. Haha.
    Geniet morgen bij het duiken!
    X nic
  2. Detische:
    Bruidspaar Gefeliciteerd met jullie 8 jarig Huwelijk
  3. Gwendy:
    10 oktober 2017
    Wat jammer lieverds datt jullie noet beviel:(
  4. Ramona:
    10 oktober 2017
    Over 2 dagen pas 8 jaar getrouwd haha. Nu bevalt het super Gwendy. En Nic als je dat maar weet 😘