Van Gweta naar Maun

17 oktober 2016 - Maun, Botswana

Na echt een snik hete nacht vanmorgen weer optijd opgestaan. Er staat voor vandaag een qudbike tour op het programma. Om 06.00 uur werden we opgehaald. Eerst moesten we zo'n uur en 40 minuten door de buch rijden. We kregen een echte Afrika massage.  Haha. Toen kwamen we aan op een plek waar  wel stokstaartjes zaten. Wat een geinige beestjes. Na wat foto's hebben we ons ontbijt ook in de buch gegeten. Na het ontbijt zijn we richting de zout pan gereden. Hier gaan we quad rijden. Yesss super veel zin in. We kregen een quad waar je nog mee moest schakelen. Oei ff wennen. Ik liet Remy eerst maar ff rijden en ben achterop gaan zitten. Maar na een 15 minuten wilde ik het ook wel proberen. Boh wat leuk. Af en toe een beetje zoeken met het schakelen,  maar al snel ging het goed. Halverwege weer gewisseld, want Remy wilde ook weer rijden natuurlijk.  Boh wat gaan die dingen nog hard zeg! Al met al was het super om te doen en vonden we het jammer dat het voorbij was. Na een kleine lunch in het kamp zijn we weg gereden naar Maun. Wat ik gisteren nog vergeten was te vertellen is dat hier in Botswana vaker in de kleine gehuchtjes geen vliegveld is. Daar hebben ze een oplossing voor. Ze landen gewoon op de weg. Kun je toch niet geloven he! We hebben het helaas nog niet zien gebeuren,  maar wel al vaker de borden langs de weg zien staan. Haha. Misschien komt het nog. Na een rit van 226 km kwamen we aan in Maun. We slapen nu 2 nachtjes in een B&b.  We hebben vanmiddag weer lekker in het zwembadje gelegen. Wat wil je nog meer of anders doen met 41 graden?! Morgen gaan weer een nationaal park in. Hopen op weer veel dieren. Vanavond nog wat eten hier in het dorpje en lekker optijd naar bed.

1. Detische:
    17 oktober 2016
    Jullie hebben het weer na de zin gehad. Behalve die hitte. Leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Doe rustig aan. En voor straks slaap lekker Groetjes Ria en Pierre. Knuffel van Raica
  2. Tineke:
    17 oktober 2016
    Zo zo gezellig lekker even crossen hihi wel voorzichtig aan he want die dingen gaan inderdaad best hard.
    Nou nog veel plezier jullie twee geniet ervan.

Groetjes tini
  3. Bea:
    18 oktober 2016
    Vervelen is er absoluut niet bij tijdens deze vakantie, hé.
    Groetjes xxx
  4. Ramona:
    18 oktober 2016
    Haha nee zeker niet Bea. Hebben een paar weken nodig om bij te komen als we weer terug zijn hihi