Van Kasane naar Gweta

16 oktober 2016 - Gweta, Botswana

Boh wat was het een fijn hotel zeg in Kasane. Super badkamer en groot balkon. En vooral die airco was heerlijk. Ook een super bed trouwens. Al met al lekker uitgerust. Jammer dat we weer weg moeten. Ook het ontbijt was heerlijk en erg uitgebreid.  Vandaag hebben we weer eens een rijdag. We gaan naar Gweta waar veel Boabab bomen staan. We rijden veel door nationale parken heen. We zagen nog een giraffe en olifanten net naast de weg. Namibië en Botswana zijn eigenlijk een groot nationaal park. Er kan altijd iets de weg oversteken.  Er staan bijna nergens hekken. Dat is een van de grote verschillen met bijvoorbeeld Zuid Afrika.  Hier moet je altijd op je hoede zijn.  Na een rit van ongeveer 4 uur en 413 km  verder kwamen we aan in Boabab planet. Hier slapen we 1 nachtje. In een orgineel lemen hutje. Overdag zou het koel moeten zijn en s avonds wat warmer. Helaas vannacht weer geen airco maar een ventilator.  Het is vandaag weer 40 graden geworden dus ben eens benieuwd komende nacht. Vanmiddag lekker in het zwembad gelegen. Veel meer kun je hier ook echt niet doen qua temperatuur.  Om 16.30 uur zouden we een buch walk gaan doen en zouden we meer uitleg krijgen over die inmens grote bomen.  Nou om 17.30 uur waren we nog niet vertrokken.  Moesten nog wachten op twee andere personen. Waren voor de verandering weer Duitsers. Daar wordt je hier mee doodgegooid.  Pffff. Maar goed even na 17.30 uur vertrokken we. De tour stelde niet veel voor en was zelfs best wel saai. De gids was ook nauwelijks te verstaan. Blij dat we weer terug waren in het kampje. Heerlijk gegeten en nu net 20.30 uur geweest liggen we al in bed. We zijn gebroken. Echt heel moe. Toch het vroege opstaan en de lange en vooral de saaie wegen beginnen ons langzaam op te breken. Morgen ook weer optijd op wat dan hebben we een quadtour. In ons lemen hutje is het inmiddels ook totaal niet afgekoeld.  Het is echt snik heet. We hopen dat we vannacht iets kunnen slapen. In de bar draaide ze vanavond echt hele toepasselijke muziek. I dreaming of a white christmas.  Haha nou dat gaan ze hier nooit zien met 40 graden.  Pfff wat een hitte.

1. Gwendy:
    17 oktober 2016
    Mooi verhaal weer om te lezen:). Hoop dat t wat afkoeld voor jullie
  2. Ramona:
    17 oktober 2016
    Nee helaas niet. En weer geen airco
  3. Detische:
    17 oktober 2016
    Wat een leuk reisverhaal. Jammer dat het zo warm is. Dat heb je toch geen puf meer. Wel weer prachtige foto's. Ondanks de theperathuur een fijne nachtrust. Groetjes Ria en Pierre