Van Vic Falls naar Kasane

15 oktober 2016 - Kasane, Botswana

Yesss na gelukkig gisteren toch een geweldige dag vandaag weer met gierende banden terug naar Botswana. Om 10.00 uur werden we weer opgehaald door Lucas die ons naar de grens bracht. Bij hem nog wat Zimbabwaans geld gekocht. Sinds vorig jaar juni heeft Zimbabwe geen eigen valuta meer. Ze gebruiken nu alleen nog maar Amerikaanse Dollars. Maar we wilde graag wat oud geld voor op het wctje. Haha. Ons klein vakantie museum. De grensformaliteit van Zimbabwe ging echt vlekkeloos in vergelijking met toen we kwamen. We waren zo het land uit. Ik heb wel nog eens aan Lucas gevraagd hoe het mogelijk is om Zimbabwe in te komen zonder zelf je paspoort te laten zien. Hij kon er ook niet echt een heel duidelijk antwoord op geven alleen dat ze allemaal erg corrupt zijn. Ach ja we hebben het gezien en komen hoogstwaarschijnlijk nooit meer terug! Ook de stempel van Botswana hadden we snel in de pocket.  Op naar de Kubu lodge waar onze auto nog staat. Was maar 15 minuten rijden vanaf de grens. Auto sleutels bij de receptie opgehaald en op naar de volgende locatie.  Was wel raar om na al die dagen weer ff zelf te rijden. Het was een afstand van niks. Ik geloof 10 km en hebben we ons zelfs nog ff verreden. We hebben een goede routebeschrijving, maar dit keer klopte deze niet helemaal. Gelukkig wisten we waar we ongeveer moesten zijn. Ingecheckt in het hotel en op naar de kamer. Wauw wat een prachtige en hele grote kamer. Eigenlijk jammer dat het maar voor 1 nachtje is. Wat ook direct opviel was de airco. We hebben 5 dagen geen airco gehad en de temperatuur was rond de 40 graden. Dat is wel wat veel van het goede. Maar we hebben het allemaal weer overleefd.  S middags heerlijk genoten aan het zwembad. Vanavond lekker a la carte eten in het restaurant.  We hebben overal wel heerlijk gegeten, maar nu konden we zelf iets uitkiezen.  Op veel plaatsten hadden we buffet of een vast gesteld menu. Morgen hebben we weer een behoorlijke rijdag voor de boeg en komen we langzaam maar zeker dichter bij onze eindbestemming.