Vliegen boven de Vic Falls

14 oktober 2016 - Victoria Falls, Zimbabwe

Zoals jullie gisteren al een beetje konden lezen viel het ons tot nu toe een beetje tegen hier in Zimbabwe.  Het is eigenlijk niks meer of minder dan een grote commerciële bende. Zonder watervallen had waarschijnlijk nog nooit iemand van deze plaats gehoord. Alles is echt zo belachelijk duur. Van excursies tot aan het eten en drinken,maar goed ik had al gezegd dat we er het beste van zouden maken dus dat doen we ook. We hadden de wekker dit keer wat later gezet. Was niet nodig geweest, want was al weer ruim voor de wekker wakker. In onze papieren stond dat dit hotel/guesthouse speciale therapeutische matrassen in het bed hadden liggen. Nou dat kun je wel zeggen! We hebben behandeling nodig na een paar dagen slapen in dit bed. Foei foei wat een matrassen. Maar we kunnen er goed mee lachen. Na het ontbijt weer lekker het zwembad ingedoken.  Het is hier vroeg in de morgen al snik heet. S middags komt de temperatuur rond of misschien zelfs wel boven de 40 graden uit. Het zweet loopt je zo langs alle kanten weg. Vanmiddag in het guesthouse nog een salade gegeten en weer direct het zwembad in gegaan. Om 16.00 uur zouden we opgehaald worden om richting het heli platform te gaan. Ze waren ruim op tijd aanwezig.  Iets wat je hier niet direct verwacht. Op naar het boekingskantoor om de vlucht al te betalen. Ik maak nog het geintje aar Remy ' zo mochten we neerstorten hebben ze het geld teminste binnen' haha. Er werd nog even gevraagd of we geen interesse hadden in andere excursies.  Nou nee dit is en kost meer dan genoeg! Op naar de heli. Bij aankomst werden we al meteen gefilmd.  Je kunt dan na afloop van de vlucht je dvd kopen. Dit hebben wij niet gedaan. Na een korte instructie video konden we instappen. We hadden de kleinste helikopter die ze hadden. We waren maar met z'n tweetjes en de piloot uiteraard.  Ik had best wat klamme billetjes. Haha grote mond maar klein hartje. Tja eerlijk is eerlijk ik hou niet van die kleine vliegende dingen, maar wilde het toch eens geprobeerd hebben. Al met al was het een geweldige ervaring. Echt super om het zo van bovenaf allemaal te zien. Zoals je op de foto's en video kunt zien kwam er op dit moment niet zoveel water naar beneden. Dit komt door het droge seizoen, maar dat kon ons niet zoveel schelen. We wisten dit trouwens wel van te voren. Hierdoor was het juist wel allemaal beter zichtbaar.  Al met al duurde het vluchtje 13 minuten en zijn we op een hoogte van 1300 meter geweest.Was dus jammer genoeg erg snel voorbij. Maar we zijn een ervaring rijker! Na de vlucht hebben we ons laten afzetten bij het lookout cafe. Hier kijk je ook zo een van de kloven in en zie je op de achtergrond de brug die Zimbabwe met Zambia verbind. Hier nog een kleine snack gegeten en wat gedronken met prachtig uitzicht. Hier de vlucht nog eens de revue laten paseren.  Vanavond nog wat hier in het gehuchtje gegeten en morgen weer met gierende banden terug naar Botswana! Gelukkig heeft deze dag weer veel goed gemaakt. Op naar helaas alweer het laatste gedeelte van deze geweldige vakantie. De laatste week is aangebroken.

1. Detische:
    15 oktober 2016
    Ondanks een beetje angst zullen jullie toch genoten hebben van de helikopter vlug.
    Wat een schitterende ervaring. In zo'n mooi gebied. Geniet van jullie laatste week. Die gaat weer veel te snel voor bij. Wij genieten van jullie reisverhalen. Groetjes Mam, knuffel van Raica
  2. Ramona:
    15 oktober 2016
    Ja alles gaat helaas veel te snel, maar genieten doen we met volle teugen