Op naar de Vic Falls

13 oktober 2016 - Victoria Falls, Zimbabwe

Na drie heerlijke dagen hier in Kasane te hebben gehad vetrekken we vandaag weer. Op naar weer een nieuw hoofdstuk van onze schitterende vakantie. We worden om 09.00 uur opgehaald om naar de Victoria watervallen te gaan in Zimbabwe.  Dit betekend weer wat stempels en visa in ons paspoort scoren. We laten de auto bij de lodge in Kasane staan. We hebben ons laten vertellen dat de grens controle in Zimbabwe nogal langzaam kan gaan.  We gaan het zien en mee maken. Her ritje van de lodge naar de grens overgang stelde niks voor. Zo'n kleine 10 minuten.  De grensformaliteit aan de namibische kant ging erg snel. Konden zo naar binnen en de stempel stond erin. We konden een paar kilometer door rijden en daar moesten we door de douane richting Zimbabwe.  Nou daar begon het. Wat een rij met mensen. Er zat totaal geen beweging in de rij. Alles gaat hier als a kuna matata. Erg rustig aan dus. We hebben 45 minuten in de volle zon gestaan en waren net 1.5 meter opgeschoten.  Toen kwam de chauffeur  ons weer uit de rij halen en heeft ons in het busje gezet met airco. Dat was opzich wel fijn. Hij zou de visa wel regelen. Zaten we net 10 minuten in de bus aan het kijken welke excursies we wilde gaan doen bij de Vic Falls konden we de bus weer uit. De bus had een platte band. Haha hebben wij weer. De chauffeur wilde geen hulp bij het verwisselen dus wij de schaduw in. Nu maar weer wachten. Na een klein kwartiertje was de band verwisseld en konden we weer terug in de bus. De bus chauffeur ging onze paspoorten weer ophalen. Best raar dat je een visum in je paspoort kan lrijgen terwijl je niet zelf aan de balie staat, maar ja we konden door. We hadden de excursie lijst eens bekeken en besloten dat we alleen de helikopter vlucht morgen willen maken. We wisten dat het hier relatief wat duurder is, maar de prijzen zijn echt niet meer normaal.  We hadden beter een koffer met geld kunnen meenemen. Dit valt ons erg tegen. Ik wilde eigenlijk ook naar devils Pool,  maar dit schijnt niet in Zimbabwe te zijn maar aan de overkant in Zambia. Alleen een visum kost al $50 per persoon en dan ben je er nog niet. Dat gaan we dus echt niet doen. Al met al had ik een flink baal moment toen we hier aankwamen,  maar goed we gaan er toch het beste van maken. Vanmiddag ook hier weer erg warm. Dus lekker in het zwembad geplonst. Vanavond gegeten in het gehucht hier. Meer is het eigenlijk niet. Als de watervallen niet hier zouden liggen kwam er ook geen mens hier naartoe. Ik heb op dit moment eigenlijk best spijt dat we dit geboekt hebben. Had al met al voor het geld wat dit gekost heeft andere dingen kunnen en willen doen, maar misschien maakt de vlucht van morgen alles goed. Wordt vervolgd

1. Detische:
    13 oktober 2016
    Dit is een moment dat we niet graag bij je wilde zijn Ramona. Of zoals Jeroen zegt: kleine drukte maker. Pfff had je wel eens willen zien staan. Maar jullie zijn toch weer een ervaring rijker. We zijn benieuwd hoe de helikopter vlug bevalt. En de watervallen. Geniet nog van de avond. Voor straks welterusten en veel plezier morgen. Groetjes Ria en Pierre
  2. Ramona:
    Haha en bedankt . Was vandaag anders best rustig. Vraag maar aan Remy
  3. Lynn:
    13 oktober 2016
    Wat'n lange rij zeg. En dat in die hitte pff. Jammer dat alles zo duur is maar jullie hebben morgen een helicopter vlucht boven de falls. Hoe vet is dat. Zal schitterend zijn. Jullie zullen zeker nog vele mooie dingen nog zien en beleven tijdens jullie ongelooflijk mooie vakantie. Veel plezier morgen beide.
  4. Ramona:
    thanks
  5. Jornic:
    14 oktober 2016
    Vraag voor Rémy: was de druktemaker rustig? Haha. Komt allemaal goed. Geniet van de mooie dingen, niet van wat niet lukt!!!! Nic
  6. Jan:
    14 oktober 2016
    heel mooi we volgen alles gr gon jan
  7. Ramona:
    Haha leuk om te horen Jan en Gonny