Laatste rijdag van Ghanzi terug naar Windhoek

20 oktober 2016 - Windhoek, Namibië

Bah wat een akelig idee dat we de vakantie er bijna weer op hebben zitten. We zijn moe en voldaan maar vinden het toch jammer om bijna weer naar huis te gaan. We hebben het dus weer goed gedaan en het is nog niet helemaal voorbij. Vanmorgen om 06.15 uur de wekker om rond 07.00 uur te kunnen vertrekken. We hebben ons een ontbijt pakketje gevraagd en eten vandaag onderweg. We hebben een lange rijdag en moeten weer de grens met Namibië over. Dit schijnt soms ook lang te kunnen duren. Zoals net gezegd we gaan vandaag Botswana weer verlaten.  Om 09.15 uur waren we al aan de Botwaanse grensovergang. Dit verliep heel soepel. Op naar de Namibische kant. Dit ging wonder boven wonder ook vlekkeloos.  Rond 09.40 uur reden we weer in Namibië en dat zonder verdere problemen.  In de eerst volgende grote plaats zijn we even gestopt bij de Spar voor wat eten en drinken. Toen volle gas naar ons guesthouse in Windhoek waar we 4 weken geleden ook onze reis gestart zijn. Rond 13.00 uur kwamen we aan en hebben we ingecheckt in het guesthouse in Windhoek.  Alle spullen uit de auto gehaald. Boh wat kan een mens een rotzooi bij hebben. Haha. Nadat alles eruit was de auto nog wat uit geveegd.  Toen was het tijd om nog een keer naar de grote super Spar te rijden hier in Windhoek om inkopen te doen voor thuis. Haha. We hebben nogal wat kruiden en een paar flessen wijn gekocht. En niet te vergeten wat biltong en droe wors.  Juist ja droge worst. Hihi. Toen we alles bij elkaar hadden zijn we naar het auto verhuurbedrijf gereden om de auto in te leveren. Dit was wel nog een dingetje omdat we er aan het begin van de vakantie achter waren gekomen dat we de auto niet helemaal vol qua diesel hadden meegekregen. Dit was in eerste instantie niet te controleren omdat de auto 2 tanks had en zodra de eerste tank pas leeg was het metertje van de brandstof pas begon terug te lopen. Om een lang verhaal kort te maken. Het verhuurbedrijf heeft ons toch met kosten gecompenseerd.  Dus gelukkig is alles goed afgelopen. Door het verhuurbedrijf zijn we weer bij het guesthouse afgezet en zijn we begonnen om onze spullen in te pakken. Vanavond gaan we bij een lokaal restaurant eten en morgen om 13.00 uur worden we hier opgehaald om naar de luchthaven te gaan. Maar hier zal ik bij thuiskomst nog een verslagje van maken hoe alles gegaan is. Voor nu wil ik afsluiten met de km stand van vandaag. We hebben vandaag 568.2 km gereden. In totaal hebben we over 4 weken verdeeld 6623.6  km gereden. Wauw wat een afstand he! Zoveel hebben we nog nooit gereden. We hebben gelukkig maar 1x een lekke band gehad en geen ongeluk gehad of veroorzaakt haha. En dat met die dodelijk saaie wegen. Al met al echt een super droom vakantie gehad. Alles wat we wilde zien en doen hebben we gedaan. Vandaar ook een erg moe maar voldaan gevoel om weer terug naar huis te gaan. Heel heel veel foto's en ervaringen rijker. Komen we ooit terug??? Geen idee of we echt hier terug naartoe komen omdat we alles gezien en gedaan hebben. Maar we komen zeker terug naar Afrika. We love this continental.  We hebben al veel gespeculeerd voor volgend jaar, maar wat het precies gaat worden weten we nog niet. Dit hangt van een aantal zaken af onder andere mijn aankomende operatie.  Dus mocht je ons willen blijven volgen hou de site of Facebook in de gaten. Dit is het laatste verslag vanuit hier. Vanuit thuis zal ik nog laten weten hoe de laatste uurtjes en de terugreis is verlopen. Bedankt tot nu toe voor jullie leuke reacties en tot een volgend verslag. Dikke X

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jamila:
    20 oktober 2016
    Super vakantie!!! Ben blij dat jullie genoten hebben en idd WoW wat een afstand... Geniet van de laatste daagjes, ben blij als je terug bent
  2. Ramona:
    20 oktober 2016