Feeling hot hot hot

18 oktober 2016 - Maun, Botswana

Bah wat een bloedhitte hier zeg! Ik heb nagenoeg niet geslapen afgelopen nacht. Zo warm in het hutje. Remy heeft nog wel redelijk geslapen. Snap niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen.  Vanmorgen alweer optijd de wekker. Om 07.00 uur zaten we aan het ontbijt.  Om 07.45 uur werden we opgehaald voor de moroko tour. Ik had het wat zwaar vanmorgen zie een foto! Haha. Wat houd de moroko tour in. Je gaat in een uitgeholde boomstam zitten en wordt door de Oklavanga rivier geduwd door een lokale gids. Hij duwt je dan met een lange stok vooruit. Echt heel leuk om te doen. Opzoek naar dieren. Vooral water vogels en kikkers gezien. Ook nog twee hele grote olifanten.  Na 2 uur rond dobberen kwamen we aan op een plek waar we even  de benen konden strekken en wat konden drinken. Wat kan water soms heerlijk zijn zeg! Na een korte stop weer het bootje in. Nu zijn we naar een of ander eilandje gevaren waar we een hikking tocht van 3 uur zouden maken. Het was op dat moment 11.00 uur en de temperatuur was toen 38 graden. Fij  idee he om dan een tocht van 3 uur te hebben. Nou niet dus! Maar goed toch begonnen met lopen. Opzoek naar de dieren. In eerste instantie natuurlijk geen dieren te zien. Tja wie wil er ook met bijna 40 graden op een open vlakte staan? Juist niemand niet! Zelfs de dieren niet! Uiteindelijk liep de gids naar een waterplaats en daar zagen we in de verte toch een heleboel gnoes, zebra's en giraffen.  Toch nog wan alles gezien. We waren op dat moment iets meer dan 1.5 uur aan het lopen. Ik zag het niet meer zo zitten, maar ik was niet de enigste. Zelf de gids begon het warm te krijgen wat wil je ook. Het was inmiddels al 45 graden geworden. Terug richting de boot en lekker in de schaduw lunchen. Na de lunch hielden we het voor gezien en gingen we terug naar de jeep. Dat tochtje in de mokoro boot heeft ook nog iets meer dan een uurtje geduurd.  We waren allebei blij dat we de jeep zagen staan en dat we terug naar de b&b gebracht konden worden. Eenmaal terug nog even in het zwembadje gelegen. Oh dat was heerlijk. Was echt even bijkomen en afkoelen van de hitte. Voor vannacht hebben we aan de eigenaar van de b&b een extra waaier gevraagd. Hopen dat het vannacht beter gaan met slapen. We hebben heerlijk gegeten aan de rand van de Oklavanga rivier en vanavond nog een Savanna Dry bij de boma gedronken. Ook nog een hele tijd met de eigenaar van de B&b gesproken. Dit zijn Nederlanders die hier al bijna 10 jaar wonen. Heel leuk en interessant.  Nu gaan proberen om lekker te slapen. Morgen weer een hoop km rijden.

1. Jornic:
    19 oktober 2016