Adios Valencia! Hola Barcelona

10 mei 2017 - Barcelona, Spanje

Vanmorgen voor de eerste keer deze vakantie de wekker af laten gaan. Het was 07.30 uur. Laatste spulletjes ingepakt en gaan ontbijten. Na het ontbijt zijn we nog een laatste keer terug naar het appartementje gegaan om onze spullen op te halen. Ik heb een klein filmpje van het appartement gemaakt en ga later vandaag proberen of ik dit online krijg. We zijn naar het metrostation Colon gelopen en hebben daar de metro gepakt naar Jesus. Dit was maar 2 haltes. Jesus is het metrostation wat het kortste bij het treinstation lag. Hier moesten we nog ongeveer een uurtje wachten, maar we zijn liever wat te vroeg dan te laat. Om 11.00 uur zou de trein vertrekken naar Barcelona. Uiteindelijk had de trein een klein beetje vertraging en waren we om 11.10 uur weg. Op naar Barcelona.  Het is een mooie en vooral ruime trein. Voor ons allebei de eerste keer in een hoge snelheidstrein. In de trein kun je van alles kopen zoals broodjes, drinken en snacks. Terwijl ik dit stukje van het verslag typ zitten we al bijna 2 uur in de trein en heeft hij een snelheid van 200 km gehaald. Maar ik moet zeggen dat je dat eigenlijk helemaal niet merkt. We hebben nu nog iets meer dan een uurtje te gaan voordat we op station Sants in Barcelona aankomen. Vanuit daar zullen we de metro naar Plaza Catalunya pakken en lopen we het laatste stukje naar hostel Fina. Al met al ging de trein en metro rit naar Barcelona erg goed. We zij  toch gewoon op de aangegeven tijd aangekomen op station Sants. Meteen een 10 ritten kaart voor de metro gepakt en op naar het centrum. Dit ging ook allemaal erg vlot. Bij station Liceu uitgestapt. Dit station is een stuk kleiner en daardoor ook rustiger om naar buiten te komen. Als je boven de grond uit komt sta je direct op de Ramblas.  In een paar minuutjes waren we bij het hostel. Hier werden we weer erg vriendelijk ontvangen. De vrouw achter de balie herkende me schijnbaar nog van vorig jaar. Haha grappig. Ze had trouwens geen slechte herinneringen aan me hahaha. Heb het voor de zekerheid maar ff gevraagd. Hihi. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet zijn we wat gaan winkelen. Helaas nog zonder succes. Vind het toch allemaal nog net niet. Wie weet later deze week. Wel hebben we de buskaarten voor zondag al gekocht om naar het formule 1 circuit te gaan. Ook nog ff een klein hapje bij het hrc gegeten. Haha tja als je er toch bent hé! Verder zal het  een rustige avond worden. Vanavond nog wat gegeten bij Set de Born. Het was weer heerlijk. Via de haven terug gelopen naar het hostel. Boh wat kijk je daar je ogen uit. Morgen de haven met dag lucht weer bewonderen.  Zal nu wel niet iedere dag meer een verslagje online zetten. Zijn nu voor het vierde jaar op rij in Barcelona en zullen niet heel veel te melden hebben. Mocht er wel iets zijn zet ik het uiteraard online..... Dus wordt vervolgd........