Fijne duikdag op Ilha grande

26 oktober 2018 - Ilha Grande, Brazilië

Yesss vandaag gaan we weer duiken. Wat hebben we daar zin in. Vanmorgen om 08.00 uur heerlijk ontbeten. Om 08.45 uur moesten we bij de duikschool zijn. We moesten even wachten tot we compleet waren. Rond 09.00 uur zijn we de boot opgegaan. We moesten nog een uurtje varen voor we bij de eerste duikboot aan kwamen. Het weer is vandaag iets beter. Dat wil zeggen heel af en toe komt de zon door en het is droog. Qua temperatuur is het wel heerlijk. We duiken hier wel met een lang pak dat 5 mm dik is. Oei dan is het water hier een stuk frisser dan in Thailand eerder dit jaar. Nu 23 graden en in Thailand was het ruim 30 graden. Brrr. We krijgen te horen dat er kans is op zeepaardjes en zeeschildpadden. En natuurlijk nog een hoop andere vissen,maar als we een van die andere dieren kunnen zien is onze dag weer geslaagd.

We hebben weer geluk! We hebben de zeeschildpad en het zeepaardje gezien. Echt gaaf. Qua diepte zijn we niet verder dan ongeveer 10 meter onder water geweest. Zo zie je maar weer dat je niet diep hoeft te gaan voor mooie vissen. We zijn ruim 56 minuten onder water geweest. Fles was pas net half leeg. Mijn duikhorloge heeft de geest gegeven. Batterij is helaas leeg en er is hier nergens een mogelijkheid om hem te vervangen. Gelukkig doet de computer van Remy het wel nog.

De tweede duik was te vergelijken met de eerste. Qua diepte en qua vissen. Ook hebben we nog een kogel vis gezien. Rond 15.30 uur waren we terug op de pier.

Vanavond krijgen we als het goed is nog een heerlijke massage en daarna nog een hapje eten. We zullen weer vroeg op bed liggen. We zijn allebei kapot.

We twijfelen nog wat we morgen gaan doen. Je kan hier mooie boot tochtjes maken naar hele mooie stranden, maar aangezien het weer waarschijnlijk hetzelfde blijft als vandaag gaan we waarschijnlijk weer duiken. Onderwater heb je geen last van regen,wind of mocht de zon ineens hard gaan schijnen de zon. Als het weer tegen valt zijn die mooie stranden ook niet zo mooi. We moeten voor vanavond 22.00 uur beslissen wat we gaan doen. We hebben dus nog even de tijd 😋. Inmiddels zijn we er eruit. We hebben een heerlijke massage gehad en willen morgen lekker gaan duiken.

1. Detische:
    27 oktober 2018
    Mooi allemaal die verschillende vissen. Die zeepaardjes zijn ook leuk hè. Kogel vis is dat de beroemde kogelvis? Amuseer jullie maar fijn.
  2. Anja Verdult:
    Fantastische mooie onder foto's
    Door jullie mooie foto heb ik het gevoel dat ik met jullie ook weer mee onder water mag daar ik zelf niet meer mag duiken
    Geniet er van 😘
  3. Ramona:
    27 oktober 2018
    Ja dat is de bekende kogelvis