Laatste volle dag Paraty

31 oktober 2018 - Paraty, Brazilië

Vandaag onze laatste dag Paraty. We hebben voor vandaag een boottocht geboekt van ongeveer 5 uur. We varen verschillende strandjes af en kunnen her en der wat zwemmen. Maar voor we om 11.00 uur de boot op gingen hebben we eerst nog uitgecheckt bij Gol. Daar vliegen we overmorgen mee naar de watervallen. Het inchecken verliep niet soepel. Alles is in het Portugees. Site is niet of we kregen hem niet op het Engels gezet. Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt! Rond 11.00 uur naar de plek gelopen waar we de boot op zouden gaan. We zitten met nog 12 andere op een boot. We wilde de tour eigenlijk privé doen,maar dat was echt veel te duur. Dan maar met een kleine groep. Op zich geen last gehad van die andere mensen. Ze spraken allemaal alleen maar Portugees. De tour op zich was leuk. De omgeving echt prachtig, maar jammer dat je niet kan communiceren met de kapitein. We zagen veel,maar ja wat precies. Haha. Na de middag konden we ergens lunchen. Was echt een vis restaurant met ook niks anders dan vis. NOU HEERLIJK ALS JE GEEN VIS LUST! Uiteindelijk hebben we een bordje frietjes en intvisringen besteld. Bij de Griek eet ik ook wel eens een intvisring, maar wel met veel tzaziki. Die zat er nu niet bij. Toch een paar ringetjes opgegeten met ketchup. Haha daar krijg je alles mee weg 😋. Wat overbleef fijn aan de zwerfhonden gegeven. Bah die zie je echt heel veel hier. Zo zielig! Maar goed dat ik hier niet in de buurt woon😊. Nu wat relaxen bij het hotel. Vanavond nog een keer eten bij dat lekkere Italiaanse restaurant. Morgenvroeg vertrekken we weer met het busje naar Rio voor 1 nachtje. Al met al vonden wij Paraty een heel leuk dorpje. 3 nachtjes is meer dan voldoende. Het oude centrum is maar klein en heb je snel gezien. Wel leuk dat er geen auto's rijden in het oude centrum en dat ze nog met paard en wagen door de straten gaan. De tijd heeft hier stil gestaan. Op na ons laatste nachtje Rio. Oh ja wel grappig om te vertellen over precies een maand zitten we in New York. Wik je ons blijven volgen hou de blog dan in de gaten 😊😉. Meer foto's via Polarsteps