Weer een mooie excursie dag in Bonito

8 november 2018 - Bonito, Brazilië

Vandaag hebben we 2 excursies gepland. De eerste is een grot in met een waterbron erin. We moesten 300 traptreden naar beneden lopen. In eerste instantie zag het er niet zo mooi uit,maar toen we eenmaal beneden kwamen veranderde dat snel. We hadden ook geluk dat het zonlicht een beetje de grot in viel. We kregen een hoop informatie, maar alles was in het Portugees. We hebben we dus geen hol van verstaan. De gids sprak ook totaal geen Engels. Dat was wel echt heel jammer. Rond de middag zijn we even terug gereden naar het centrum van Bonito
Hier hebben we bij de Subway nog een broodje gegeten. Na de middag zijn we naar natuurgebied Mimosa gereden. Hier gaan we 7 watervallen bekijken en zwemmen. Onderweg kwamen we al wat dieren tegen waaronder diverse mooie volgels en een krokodil. Om 13.30 uur begon de wandeling. Deze gids sprak gelukkig wel behoorlijk goed Engels. Hij kon ons ook vertellen waarom het water in de grot van vanmorgen er zo blauw uit zag. In feiten is het water niet zo blauw,maar door de mineralen en het zonlicht wat er op het water valt kleurt het zo mooi. Nou toch fijn dat we dat nog even ter info kregen. Tijdens de wandeling kwamen we nog diverse vogels en capucijn aapjes tegen. Deze heb ik gefotografeerd, maar mijn camera wil momenteel niet conecten met mijn telefoon. In diverse watervallen lekker gezwommen. Ook nog van een plataeu van 5 meter de waterval ingesprongen. Heb toch wel een paar keer moeten kijken voor dat ik sprong. Pfff wat een hoogte. We hebben de nodige foto's en video's gemaakt vandaag. We hebben weer goed genoten en genoeg beweging gehad. Bij terug komst nog een drankje bij het zwembad gedronken en een potje Skipbo gespeeld. Heb ik natuurlijk ruim gewonnen 😋. Nu zitten we bij een Libanees restaurant voor een hapje. Morgen verlaten we Bonito alweer en gaan we naar Miranda. We hopen op veel mooie dieren in de Pantanal. Veel meer foto's via Polarsteps

1. Tineke:
    9 november 2018
    Mooi zeg en wat een leuke helm hebben jullie op😁
  2. Ramona:
    Haha thx Tien 😘
  3. Anja Verdult:
    9 november 2018
    Mooie foto van die waterval ik ga proberen om hem na te schilderen
  4. Ramona:
    👌.