Weer een reisdag. Nu opweg naar Campo Grande

5 november 2018 - Campo Grande, Brazilië

Vandaag gaan we Foz do Iguacu alweer verlaten. We hebben vandaag een behoorlijk reisdag voor de boeg. We gaan vandaag naar Campo Grande. Toen we vanmorgen wilde uitchecken kwamen we een vrouw op de gang tegen die verdomd veel op Rita Verdonk leek. We kwamen erachter dat ze ook Nederlands was. Toch maar niks gevraagd. Wel een paar keer langs gelopen en gekeken. Haar eens gegoogeld. Ze leek er echt veel op. We wisten het nog niet zeker. Na het ontbijt hebben we uitgecheckt en waren we binnen 10 minuten al op de luchthaven. In de vertrekhal stond me toch een lange wachtrij om door de controle te gaan,maar uiteindelijk ging het allemaal vrij snel. Toen we op deze grote luchthaven bij gate 4 zaten kwamen we die vrouw tegen. Net voor we wilde instappen stond ze net voor ons. Ik kom het niet laten om het toch maar te vragen. Dus ik zeg tegen die vrouw "Mag ik u wat vragen?" U lijkt erg op Rita Verdonk of bent u het ook?! Ja zegt ze dat kan wel kloppen,want ik ben Rita Verdonk. Hahaha. Hoe grappig is dat! We hebben zelfs nog een klein gesprekje gehad over onze vakantie. Zowel hun als wij gaan nu naar de Campo Grande om naar de Pantanal te gaan. We zitten dan ook beide vluchten in hetzelfde vliegtuig. Wij vonden het wel erg grappig om in hetzelfde hotel en vliegtuig te zitten als een oud politicus. Wat is de wereld dan ineens klein. Nu maken we ons op voor het vluchtje vanuit Foz do Iguacu naar Sao Paulo. Het was een vluchtje van ongeveer 1,5 uur. Bij het opstijgen hadden we geluk dat we aan de goede kant van het vliegtuig zaten om de watervallen nog te zien. Dus geen spijt dat we de helikopter vlucht niet gedaan hebben! We hebben het nu ook vanuit de lucht gezien😊. Nu moeten we ongeveer 3 uurtjes wachten voor we de tweede vlucht van vandaag hebben. Ook dat tweede vluchtje zal niet zolang duren. Zodra we op de luchthaven op Campo Grande onze bagage hebben opgehaald moeten we naar het verhuurbedrijf waar we de auto voor de komende dagen gaan ophalen. Alles verliep soepel. Zowel de vlucht van 1 uur en 20 minuten, maar ook het ophalen van de auto. We hebben voor de komende dagen een Ford Eco Sport. Was wel even wat vervelend om in het donker naar het hotel te rijden,maar met Google Maps ging het perfect. Nu net ingecheckt in het Bahamas Suite hotel. We hebben meer een appartement dan een kamer. Mooi hoor,maar we slapen hier alleen en zijn morgen na het ontbijt meteen weer weg. Nu onder in het restaurant nog een hapje eten en dan lekker ons bedje in. Morgen lekker met de auto op pad 😊

1. Renate:
    7 november 2018
    En was ze recht door zee!
  2. Ramona:
    7 november 2018