Tweede volle dag Rio

24 oktober 2018 - Rio de Janeiro, Brazilië

Vanmorgen weer voor de wekker wakker. Heerlijk geslapen, maar op vakantie ben ik altijd vroeg wakker. Zonder wekker. Dat kan ik me thuis niet voorstellen. Vandaag staat een rondje Rio op het programma. Via GetYourGuide hebben we deze tour geboekt. Dat werkt perfect. Gisteren hadden we onze tour ook via hun geboekt. Op heel veel plekken op deze aardbol kun je tour bij hun boeken. Na het ontbijt werden we netjes om 07.15 uur opgehaald. We hadden bijna een privé tour. We hadden maar 2 andere toeristen bij ons in het busje. Ideaal dus 😋. Vanmorgen als eerste naar het bekendste beeld van heel Zuid Amerika gegaan. Het Cristo Redentor beeld. We hadden geluk dat het beeld af en toe zonder wolken te zien was. Ook was het in eerste instantie nog niet zo heel druk. Om bij het beeld te komen moet je eerst door het grootste bos binnen de stad. Het was een behoorlijke slingerweg. Een paar leuke foto's kunnen maken. Het uitzicht over Rio was ook schitterend. De berg waar het beeld op staat is ruim 710 meter. Toen hey echt druk begon te worden zijn we naar het bekende voetbalstadion Maracana gereden. Helaas hebben we er alleen een rondje omheen gereden en konden we niet naar binnen. Na het stadion zijn we naar een hele lelijke kathedraal gereden. Vanuit de kathedraal zijn we naar het stadion Sambadrome gereden. Hier wordt ieder jaar in Februari het Brazeliaanse carnaval gevierd. Nu zag het er kil en somber uit,maar op de foto's en video die er werd afgespeeld zag het er geweldig uit. Ook konden we een aantal kostuums zien. Ik hou totaal niet van carnaval, maar dat zag er spectaculair uit. Het schijnt zo te zijn dat het carnaval gebeuren geregeerd wordt door de drugsbendes. Ook hebben we de bekende trappen Escradaria bekeken. Hier heeft Snoop Dog een videoclip opgenomen. Leuk om te zien dat er ook veel Nerderlandse tegeltjes gebruikt zijn. Nadat we dit allemaal gezien hadden zijn we naar de Suikerbroodberg gegaan. Om de top te bereiken moet je met een kabelbaan. Ik scheet zoals gewoonlijk 7 kleuren poep. Ik heb het niet zo op hoogtes. En zeker niet in zo'n wiebelend bakje. Maar al met al heb ik het wel gedaan en stonden we in mum van tijd op 396 meter hoogte. Ook hier hadden we weer geluk met de wolken. Het uitzicht vanaf deze berg was ook weer geweldig. Bekijk de foto's zelf maar. In de middag hadden we weer een Brazaliaans buffet opstaan met vleesspiezen. Dit was gisteren voor mij geen succes, maar vandaag ook niet. Echt balen want het is allemaal wel zo lekker. Vanmiddag begon het hier wat te druppelen. Toch zijn we samen even naar het strand gegaan en hebben er in de zee geplonst. De tassen staan voor morgen al zover klaar. Onze dagen Rio zitten er al bijna op. Wat hebben we genoten en wat is het snel gegaan. Wij hebben hier tot nu toe niks van criminaliteit gezien. We hebben wel heel veel armoede, zwervers en politie en militairen gezien. Rio Aan zich heeft veel mooie en bekende dingen,maar is ook best een vieze stad. We zijn heel blij dat we Hhet nu allemaal gezien hebben. Morgen gaat onze reis verder en laten we Rio achter ons. Nu gaan we lekker een caiperinha drinken en nog een restaurant zoeken voor vanavond. We zullen vroeg op bed liggen,want we zijn allebei dood op.

Via Polarsteps iets meer foto's toegevoegd.

1. Jornic:
    25 oktober 2018
    Hi, ik Zoë wel de foto’s van de tweede dag (mooi) maar het verslag is hetzelfde als de eerste dag. X nic
  2. Detische:
    25 oktober 2018
    Zo zo, jullie zouden voorzichtig doen. Maar oké er is niks gebeurd. Het zijn wel prachtige foto's dat dan weer wel. En jullie zijn weer een ervaring rijker.
    Zijn benieuwd naar het volgende reisverslag.
    Doe voorzichtig Ria en Pierre
  3. Ramona:
    25 oktober 2018
    @Jornic Bah wat werkt reislogger kut zeg! Polarsteps is veel fijner. Ga denk ik toch sneller overstappen 😋 @Pierre haha alles komt goed
  4. Michelle Pluymaekers:
    29 oktober 2018
    O nu lees ik pas dat jullie ook met de kabelbaan zijn geweest, super sjiek 💪😁