Dag Bonito. Hallo Miranda

9 november 2018 - Miranda, Brazilië

Vandaag hebben we Bonito verlaten en zijn we rond 09.30 uur vertrokken naar onze volgende bestemming. De komende dagen gaan we de Pantanal in. Dit zijn de uitlopers van de Amazone. We slapen de komende twee nachtjes bij Fazenda Baia Grande. Dit is een boerderij waar ze maar 5 kamers hebben en midden in de natuur. Het stikt er van de vogels. Om 12.30 uur kwamen we aan. We kregen meteen wat uitleg over de boerderij en de komende dagen excursies. We kunnen om 15.00 uur mee met foto safari. Super. Uiteindelijk zijn er nog toevallig 3 Nederlanders aangekomen op de boerderij. Met z'n vijfen zijn we om 15.00 uur op foto safari gegaan. We zijn met een tractor het land opgereden en zijn opzoek gegaan naar dieren. Voornamelijk vogels hebben we gezien. En een voetafdruk van een poema,maar die schijn je weinig echt te kunnen zien hier. Na een uurtje of twee kwamen we weer terug op de boerderij. Hier nog een lekkere caiperinha gedronken en heerlijk gegeten. Na het eten nog op zoek gegaan naar dieren. S avonds komen er weer een hoop andere dieren te voor schijn. Vooral grote spinnen. Zie de foto's. Zelfs op de kamer hadden we een behoorlijk grote,maar die heeft het niet overleefd. Heerlijke dag gehad. Op naar morgen. Meer foto's via Polarsteps