Naar Montserat

25 mei 2015 - Barcelona, Spanje

Boh wat gaat de tijd toch snel. Gelukkig genieten we van iedere minuut,  want voor we het weten zijn we weer thuis. Morgen hebben we alweer de laatste volledige dag. Maar daar moeten we het nu maar niet teveel over hebben. Wat hebben we vandaag gedaan?! Vanmorgen al optijd opgestaan. Wekker ging om 06.45 uur. Dat is en blijft toch vroeg voor mij. Op de Ramblas hebben we een broodje gehaald om dit vervolgens op de trap bij plaza Cataluyna op te eten. Normaal gaan we altijd bij het zelfde tentje iets eten, maar deze was zo vroeg nog niet open. Voor bij het HRC werden we opgehaald. We hadden voor vandaag een excursie geboekt naar Montserat inclusief een een wijnproeverij met tapas. Na een ritje van iets meer als een uur kwamen we aan in Montserat. De weg ernaar toe was echt super mooi. Via een kronkel weg kwamen we boven op de berg aan. Montserat is een klooster waar nog iets meer dan 70 monikken wonen. Het klooster bestaat al vanaf 1100 tot op heden. Het is tegen de berg aan gebouwd. Heel apart om te zien. We hadden jammer genoeg maar een uurtje om hier rond te lopen. Dat is dus toch weer het nadeel als je zoiets georganiseerd boekt. Maar we zagen nu geen andere oplossing dan het zo te doen. Het zou zeker nog een keer de moeite waard zijn om hier ooit nog eens terug naartoe te gaan. Maar dan wel zelf rijden hihi. Na de rondleiding zijn we naar een wijnkasteeltje gereden. Uhm...Hier gaan we tapas eten en natuurlijk wijn proeven. We hebben echt wat geleerd wat betreft de verschillende wijnen. Het was interessant en vooral lekker haha. Nu maar hopen dat de info ook blijft hangen. Nadat we alles op hadden zijn we weer terug naar het centrum van Barcelona gebracht. Hier hebben we nog een jumbo combo gegeten. Tja Jornic ben van de nacho's afgestapt