Op naar Rio de Janeiro

22 oktober 2018 - Rio de Janeiro, Brazilië

Vanmorgen ging om 06.00 uur de wekker. Lekker gedoucht en heerlijk ontbeten. Eerlijk is eerlijk van der Valk is een fijn hotel met een super ontbijt. Rond 08.00 uur vertrokken naar het huis van Jeroen en Nicole. We mogen hier de auto weer voor 3.5 week neer zetten. Super bedankt hiervoor. Jornic zelf niet gezien. Ze genieten zelf ook nog van hun heerlijke vakantie in Thailand. Gonny was er wel. We hebben nog even wat bijgekletst. Rond 09.00 uur zijn we de bus ingestapt opweg naar Schiphol.

Op Schiphol waren we de tassen snel kwijt. We hadden al online ingecheckt en toen we aankwamen ging er net een balie open. Ook de controle en douane ging snel. Op Schiphol toch nog maar een actioncam gekocht. Heb mijn andere onderwater camera niet meegenomen. We willen wel een paar duikjes gaan maken, maar om dan de rest van de vakantie dat hele apparaat mee te slepen zagen we niet zitten. Nu hoop ik toch nog een paar foto's te kunnen maken 😋. Ik ben niet voor niks Mona paparazzi 😊. Op Schiphol nog een lekker broodje gegeten. Om 12.00 uur zijn we naar gate F9 gelopen. We zijn uiteindelijk om 13.00 uur de lucht in gegaan en zullen na een vlucht van 11 uur en 10 minuten om 19.35 uur lokale tijd in Rio de Janeiro landen. Hopelijk gaan de komende uurtjes snel voorbij en kunnen we nog een beetje slapen tijdens de vlucht.

Na ongeveer 1.5 uur vliegen kwamen ze al met het eten. Allebei zijn we in de tussentijd ff weg gezakt. We kiezen allebei voor de pasta, maar helaas de pasta was al op. Als alternatief kregen we kip met rijst. Moet zeggen dat het voor vliegtuig begrippen best goed smaakte. We hopen na 2 rode wijntjes lekker te kunnen slapen 😊. Al met al wel een beetje geslapen. Om 19.25 uur waren we geland. Iets eerder dan gepland. Nadat we onze tas hadden opgehaald hebben we nog wat contant geld gepint. Daarna zijn we de taxi in gesprongen en naar het hotel gegaan. Jammer genoeg was het donker toen we aankwamen. Het wordt morgen dus weer een verassing hoe alles er bij daglicht uit ziet. Voordat we echt in het centrum aankwamen reed de chauffeur door wat achterstands wijken. Hier stopte hij ook niet voor het rode verkeerslicht. Dit zal niet geheel voor niks zijn. We hebben onze spullen op de kamer gezet en zijn bij de buren nog ff gauw een hapje gaan eten. We hebben trouwens gratis een upgrade gekregen en kijken zo uit op het Copacabana strand. Boh morgen eens benieuwd. Wordt vervolgd

1. Gwendy:
    23 oktober 2018
    Ben benieuwd naar de foto’s van het strand😍😍😍
  2. Detische:
    23 oktober 2018
    Zo zo,en was Ramona niet boos dat ze geen pasta kreeg? Nou weer wachten af op de mooie foto's en reisverhalen. Fijne vakantie
    Groetjes Ria en Pierre