Eerste dagje Halong Bay

27 april 2012 - Halong Bay, Vietnam

Vanmorgen al om 07.30  uur opgehaald met een busje om naar Halong Bay te vertrekken. Was toch nog wel even rijden. Om ongeveer 11.45 uur kwamen we in de haven aan waar de boot lag. We hebben in de haven nog een half uurtje gewacht. Toen konden we aan boord. In eerste instantie vond ik de boot tegen vallen. Niet omdat het een slechte boot was,maar ik had een andere boot verwacht. Maar achteraf was deze boot meer dan prima. We kregen onze sleutel van onze hut. Ook de hut is prima. Een normaal twee persoons bed en een eigen wc en douche. We zijn naar een grot gevaren. Hebben er even doorheen gelopen. Was wel leuk om te zien. Daarna hebben we nog een klein stukje gevaren en zijn we in een baai voor anker gegaan. We konden er voor kiezen om met een kano langs de rotsen te varen,maar kanoën is niet aan mij besteed. Ik draai alleen maar rondjes. Dus dat hebben we maar niet gedaan. Wel zijn we nog met een roeibootje door een kleine grot gevaren. Ik moet eigenlijk zeggen: werden we gevaren! Haha. Nu zijn we aan het wachten op het avond eten. Ik kan voor dit moment wel zeggen dat de omgeving hier echt schitterend is en dat we ook dit zeker niet hadden willen missen. Ik zal op de link die ik eerder gestuurd heb nog wel wat foto's plaatsen. S avonds hebben Remy en Jeroen nog geprobeerd te vissen op inktvis,maar ze hebben niks gevangen. Om 21.00 uur zijn we lekker gaan slapen.