Een warme tweede dag

20 juni 2015 - Madrid, Spanje

Na een relatief kort nachtje vanmorgen om 07.30 uur opgestaan. Wij waren vanmorgen klaar om de stad met de hop on hop off bus te verkennen. Maar met een legaal kun je daar natuurlijk niet aan beginnen. Nou ik kan jullie zeggen dat het nog niet mee viel om ergens zo vroeg al een ontbijtje te scoren. Er was namelijk nog bijna niks open. Uiteindelijk toch iets gevonden waar we een broodje konden eten. Na het ontbijt zijn we in de bus gestapt. Ook hier in Madrid heb je twee verschillende lijnen. We namen in eerste instantie de lijn die het verste van het centrum af ging met de bedoeling om een rondleiding te maken in het voetbalstadion van Real Madrid. Helaas liep dit iets anders. We kwamen er namelijk niet in. Tot 17.00 uur was het stadion afgehuurd door iemand. Grrrr. dat was behoorlijk balen. Maar we konden het wel van 17.00 uur tot 19.30 uur proberen. Dan maar weer met de eerst volgende bus de route verder afrijden.  Ik had het gisteren al geschreven, maar de stad heeft echt een hoop mooie gebouwen.  Je kijkt je ogen uit. Rond de middag zijn we op de andere route gestapt. We hadden gisteren al veel gezien van deze route toen we zoveel gelopen hadden,maar dat kon de pret niet drukken.  Gezien de temperatuur van vandaag was het geen straf om in die bus op de bovenste verdieping te zitten. Zie de foto! Later op in de middag zijn we naar de vers markt gegaan. Dat was lekker zeg! We hebben van allerlei lekkere kleine hapjes her en der geproefd.  Heerlijk. We zijn nog even door een van de winkelstraten gelopen, maar niet echt ergens naar binnen gegaan. Zijn hier niet op te shoppen. Dus dat hebben we ook niet gedaan haha. Later in de middag nog even wat verkoeling gezocht bij het HRC.  Pfff het was toch wel echt heel warm vandaag. Met de hop on hop off bus weer terug gegaan naar plaza del Sol. Hier hebben eens goed om ons heen gekeken. Het zag er zwart van de mensen. Echt niet normaal zoveel mensen. We zijn even terug gelopen naar het hostel. Er is namelijk een demonstratie en daar loopt het nogal eens uit de hand. Remy had het opgezocht en vorige week was er ook nog een demonstratie op hetzelfde plein dat behoorlijk uit de hand is gelopen. Dus even wat rusten op de kamer om er zo weer op uit te kunnen gaan. Even een paar afzakkertjes pakken na weer een geslaagde dag. Nadat we naar buiten gelopen waren hoorde we een hoop muziek. Wat doe je dan? Juist dan ga je ff kijken. Het bleek een procesie te zijn. Nadat ze voorbij waren nog ff lekker om de hoek bij het hostel op een terrasje gezeten. Nu lekker slapen. Tot morgen....